الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري

زمان انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۸

تقريبا يك هفته پس از زمان اعلام نتايج كنكور سراسري يعني در دهه دوم مرداد ماه ، داوطلباني كه مجازبه انتخاب رشته شده اند، مي توانند براي انجام انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۸ اقدامات لازم را انجام دهند. متقاضيان علامند به انتخاب رشته مي بايست در مدت زمان در نظر گرفته شده براي انجام مراحل انتخاب رشته كنكور سراسري يعني از نيمه دوم مرداد تا اواخر مرداد ماه اقدام به انتخاب رشته كنكور سراسري نمايند. همچنين داوطلبان بايد براي ثبت كد رشته محل هاي خود به صورت اينترنتي اقدام نمايند.

نكته مهم :با توجه به ادغام آزمون سراسري و دانشگاه آزاد در چند سال اخير ،انتخاب رشته آنها بصورت جداگانه انجام مي گيرد كه آزمون سراسري در سايت  sanjesh.org ودانشگاه آزاد در سامانه اينترنتي  azmoon.org انجام مي شود انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم معمولا در نيمه اول شهريور ماه انجام مي شود.

مشاوران متخصص در زمينه تحصيلي الو مشاوره ، شما را با انتخاب رشته درست و منطقي به اهدافتان نزديك تر خواهند كرد.


دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري

از آنجايي كه طبق جدول زمان بندي شده در دفترچه ثبت نام كنكور سراسري ، اين آزمون در تاريخ ۱۳ و۱۴ تيرماه ۹۸ برگزارخواهد شد و طبق صحبت هاي رييس سازمان سنجش اين زمان به هيچ عنوان تغيير نخواهد كرد لذا داوطلبان پس از برگزاري آزمون ، بي صبرانه منتظر اعلام نتايج آزمون خواهند بود. نتايج آزمون با استناد به دفترچه ثبت نام ، در دهه دوم مرداد ماه بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش منتشر شده و داوطلبان مي توانند با وارد شدن به صفحه رسمي سازمان سنجش با نشاني sanjesh.orgمي توانند نتايج آزمون را در قالب كارنامه آزمون مشاهده نمايند. به كليه داوطلبان توصيه مي شود ، قبل از ثبت رشته هاي انتخابي خود ، از مطالعه شرايط و ضوابط موجود در دفترچه مذكور غافل نشوند و پس اطلاع از تمامي شرايط و مقررات ياد شده ،اولويت هاي خود را با صحيح ترين چيدمان به ثبت برسانند در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۸ در دسترس نمي باشد، بنابراين به محض انتشار دفترچه لينك هاي قرار داده شده در قسمت پايين فعال خواهد شد.

دفترچه هاي انتخاب رشته كنكور سراسري
دانلود دفترچه راهنماي انتخاب رشته علوم رياضي
دانلود دفترچه راهنماي انتخاب رشته علوم تجربي
دانلود دفترچه راهنماي انتخاب رشته علوم انساني
دانلود دفترچه راهنماي انتخاب رشته هنر و زبان

جزييات دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري

همانطور كه پيش تر اشاره شد، كليه داوطلبان مي بايست قبل از انتخاب شته به مطالعه نكات و ضوابط دفترچه پرداخته و از تمامي شرايط مذكور در آن آگاهي يابند. مطالعه دفترچه به داوطلب ديد روشني داده تا طبق شرايط در نظر گرفته شده و در صورت مجاز بودن،زير نظر سازمان سنجش كشور به انتخاب رشته و تحصيل در اين مقطع تحصيلي بپردازد. در ادامه به ذكر جزييات موجود در دفترچه خواهيم پرداخت.

  • شرايط پذيرش دانشجو
  • شرايط عمومي و اختصاصي دانشگاه هاي سراسري
  • گزينش بومي و دسته بندي رشته هاي تحصيلي
  • شرايط و ضوابط پذيرش اتباع غير ايراني
  • سهميه هاي كنكور سراسري
  • شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو در رشته هاي تحصيلي مختلف دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي
  • نمرات خام و نمره كل زيرگروه ها
  • گزينش هاي متمركز و نيمه متمركز
  • روش گزينش دانشجو در كدرشته محل هاي كه پذيرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي مي باشد.
  • ملاك و روند انتخاب رشته
  • توضيحات و جداول رشته هاي تحصيلي گروه ازمايشي

دفترچه اصلاحيه كنكور سراسري ۹۸

معمولا ۳ الي ۵ روز پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري ، دفترچه اي با عنوان اصلاحيه دفترچه انتخاب رشته بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش قرار گرفته كه شامل اصلاحاتي از جمله حذف برخي كدرشته محل ها و همينطور اضافه شدن برخي ديگر و يا حتي تغيير كدرشته محل مي باشد. داوطلبان مي بايست پس از انتشار اصلاحيه دفترچه انتخاب رشته ، ليست انتخاب رشته خود را مرور كرده و در صورت نياز آن را ويرايش نمايند. لازم به ذكر است ،اين امكان به تمامي داوطلبان كنكور سراسري داده شده تا در صورت لزوم ، نسبت به ويرايش انتخاب رشته خود اقدام نمايند.

اصلاحيه دفترچه انتخاب رشته كنكورسراسري ۹۸
دانلود اصلاحيه دفترچه انتخاب رشته كنكورسراسري ۹۸


براي انتخاب رشته صحيح و دقيق بايد چه مواردي را در نظر بگيريم؟

تعداد عديده اي از داوطلبان كنكور سراسري ، در هنگام انتخاب رشته ، بدون اطلاع از چارت درسي، بازار كار و آينده شغلي  همينطور شناخت درست از رشته و دانشگاه مدنظر خود اقدام به انتخاب رشته مي نمايند. به نظر شما چه اتفاقي براي اين دسته از داوطلبان پس از حضور در كلاس ها و فارغ التحصيل شدن از رشته مورد نظر خود خواهد افتاد ؟

داوطلب پس از مشاهده چارت درسي خود و حضور در كلاس هاي درسي ، متوجه خواهد شد كه دروس رشته مطابق علاقه مندي وي نبوده و عدم تمايل او به دروس درسي ممكن است در قالب كم شدن نمرات و كاهش بازدهي در يادگيري داوطلب شود.

پس نكته اول اين است كه در هنگام انتخاب رشته ازمطالعه چارت درسي رشته هاي مدنظرغافل نشويد و به دقت آن را بررسي نماييد.

در بسياري از موارد ، داوطلب پس از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه و رشته خود ، آمادگي جذب شدن به بازار كار را خواهد داشت. ليكن متوجه اين موضوع خواهد شد كه رشته تحصيلي وي در بازار كار مقداري ضعيف بوده و آينده شغلي مناسبي را براي داوطلب رقم نخواهد زد. در اين مواقع داوطلب از رشته تحصيلي خود نا اميد شده و جذب شغل هاي ديگري با بازار كار قوي خواهد شد كه در اكثر موارد اين نوع آينده شغلي ايجاد شده ، داوطلب را راضي نخواهد كرد.

نكته دوم : در هنگام انتخاب رشته آينده شغلي رشته مورد نظر را در نظر گرفته و اطلاعات لازم را در اين زمينه كسب نماييد.

مشاوران الو مشاوره مي تواند داوطلبان را در زمينه معرفي رشته ها راهنمايي كرده و بهترين انتخاب را پيش روي داوطلب قرا دهند.

در برخي موارد ديده شده كه داوطلب به دليل عدم اطلاع از دانشگاه ها و سيستم هاي آموزشي اعم از (روزانه ، نوبت دوم ، ظرفيت مازاد ، پرديس هاي خود گردان ، پيام نور و موسسات آموزش عالي ) به اشتباه به انتخاب رشته نادرست و غلط دست زده و در مسير نادرست قرار مي گيرد. بنابراين لازم است كه شناخت كلي از سيستم ها آموزش و پذيرش دانشگاه ها كسب كند.

نكته سوم : در صورت عدم اطلاع از سيستم هاي آموزش و پذيرش دانشگاه ها اطلاعات كسب كرده و تمام جوانب را براي داشتن انتخاب رشته درست بسنجيد.

در بسياري از سازمان ها و ارگان ها و مراكز شغلي ، اعتبار مدرك داوطلب جزء اهم گزينش داوطلبان خواهد بود و مبناي انتخاب داوطلبان به اعتبار مدرك دانشگاهي وي مي باشد.

نكته چهارم : قبل از انتخاب رشته اعتبار مدارك دانشگاهي را بسنجيد و دانشگاه ها با مدارك معتبرتر را در اولويت انتخاب هاي خود قرار دهيد.

در هنگام انتخاب رشته و بررسي اولويت بندي هاي خود به عبارات جدول با عنوان ( صرفا بر اساس سوابق تحصيلي و با آزمون ) دقت كافي را به خرج دهيد. از آنجايي كه پذيرش برخي رشته بر اساس نمره آزمون ( رتبه كنكور شما) و برخي ديگر براساس سوابق تحصيلي ( معدل كتبي ديپلم ) خواهد بود ، لذا دقت داشته باشيد كه كد رشته محل مدنظر شما در يك از دو دسته مذكور قرار خواهد گرفت.

نكته پنجم : به عناوين پذيرش با آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصيلي در دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري دقت نماييد.


مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۸

از آنجا كه داوطلبان براي انتخاب رشته خود براي همه دوره ها اعم (روزانه ،نوبت دوم ، پيام نور ، غيرانتفاعي وموسسات آموزش عالي ) حق انتخاب ۱۵۰كد محل را خواهند داشت . مستلزم اين است كه ، براي هريك از انتخاب هاي خود حساسيت و دقت كافي را داشته باشيد ، درحين انجام انتخاب رشته بايدكارنامه داوطلبان مورد بررسي قرارگيرد،اغلب داوطلبان آشناي كافي با رتبه و تراز خود ندارند، براي انتخاب رشته بايستي اطلاعاتي همچون تراز، رتبه در سهميه و همچنين رتبه هر زيرگروه در سهميه كه انتخاب رشته كنكور سراسري با توجه به آن ها انجام مي شود، در نظر گرفته شود.

مشاوران الو مشاوره به شما داوطلبان گرامي توصيه مي كنند كه قبل از اقدام به انتخاب رشته، به رتبه زير گروه خود در كارنامه توجه كنيد و سپس از رشته هاي هر زير گروه مطلع شده و آخرين رتبه قبولي هر رشته در كنكور سال ۹۷ را بيابيد. سپس كاغذي برداشته و رشته محل ها را كه در دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۸ درج گرديده است، بر اساس علاقه خود انتخاب و در آن برگه يادداشت كنيد.

سپس برگه ديگري برداشته و آن را به سه دسته تقسيم كنيد. دسته اول را كه حدود ۵۰ كد رشته محل مي باشد را به رشته محل هايي اختصاص دهيد كه علاقه بسيار زيادي به تحصيل در آن رشته ها داريد، ولي شانس قبولي شما با توجه به رتبه زير گروه شما و همچنين رتبه آخرين فرد قبولي سال گذشته بسيار اندك مي باشد. قسمت دوم را به حدودا ۵۰ تا ۷۰ رشته محلي اختصاص دهيد كه امكان پذيرش شما در آن رشته محل ها متوسط مي باشد و قسمت سوم را به رشته هايي اختصاص دهيد كه شانس قبولي بسيار بالايي در آن رشته ها داريد ولي علاقه چنداني به آنها نداريد و تنها در صورت پذيرفته نشدن در رشته محل هاي دسته اول و دوم، حاضر به ادامه تحصيل در آن رشته محل ها هستيد.

تذكر : توصيه مي كنيم، چنانچه تمايل زيادي به رشته يا دانشگاه خاصي نداريد، از انتخاب آن رشته محل ها بپرهيزيد، چرا كه در صورت قبولي در آن رشته محل، موظف به ادامه تحصيل در آن رشته مي باشيد و در غير اين صورت يك سال از شركت در كنكور محروم خواهيد شد.


سهميه هاي موثر در انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۸

يكي از مواردي كه در دفترچه ثبت نام كنكور ۹۸ ذكر شده ، سهميه هاي مختلفي است كه بر روي رتبه و انتخاب رشته داوطلب بسيار موثر مي باشد كه اين سهميه ها شامل مناطق ، خانواده شهدا ، سهميه ۲۵ درصدي ايثارگران ، سهميه رزمندگان ، سهميه ۵ درصدي ايثارگران ، كارمندان و سهميه بهيار مشخص شده است .

در واقع سهميه هاي ذكر شده جزو سهميه هاي خاص محسوب مي شوند كه اين سهميه مستقيما روي رتبه كسب شده داوطلب موثر نيست اما اين دسته از داوطلبان در مجموعه اي جداگانه ارزيابي خواهند شد. نكته قابل ملاحظه اي كه وجود دارد اين است كه بخشي از ظرفيت پذيرش تمامي دانشگاه ها به متقاضيان با سهميه هاي ذكر شده اختصاص پيدا مي كند. جهت كسب اطلاعات لازم مي توانيد بروي سهميه هاي موثر در انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۸ كليك نماييد. يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با مشاوران الومشاورهتماس حاصل فرماييد.


 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري

 با مشاوران گروه الومشاوره از طريق تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

 

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد…

 

منبع:مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري

- نحوه دريافت كارت ورود به جلسه كنكور سراسري - اصلاحيه دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري 98نحوه دريافت شماره پرونده و داوطلبي كنكور سراسري ۹۸ - شرايط پذيرش دانشگاه فرهنگيان - اعلام نتايج نهايي انتخاب رشته دانشگاه فرهنگيان كنكور سراسري - زمان اعلام نتايج انتخاب رشته كنكور ۹۸ -


برچسب: سهميه هاي موثر در انتخاب رشته كنكور سراسري.جرئيات دفترچه راهنماي انتخاب رشته .مشاوره تحصيلي تلفني،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۵:۴۳ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :