الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

زمان انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۹۸

زمان انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۹۸

همانطور كه اشاره شد، زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد به دلايل معلوم به تعويق افتاده و در پي آنزمان اعلام نتايج اوليه و زمان انتخاب رشته نيز تعويق مواجه خواهد شد و لذا طبق پيش بيني مركز الو مشاوره اين زمان احتمالا به اوايل مرداد ماه موكول خواهد شد. البته شايان به ذكر مي باشد كه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري و دانشگاه آزاد با توافق سازمان سنجش كشور و سازمان مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد ادغام شده است. بنابراين داوطلبان با شركت در يك ازمون قادر به انتخاب رشته براي دو دانشگاه خواهند بود كه البته زمان و دفترچه انتخاب رشته اين دو دانشگاه به صورت جداگانهخواهد بود.


دفترچه انتخاب رشته كنكور كارشناسي ارشد

پس از برگزاري آزمون كارشناسي ارشد، داوطلبان بي وقفه در انتظار نتايج اوليه خواهند بود كه اين نتايج آزمون در قالب كارنامه اوليه كنكور سراسري ارشد بر روي صفحه اطلاع رساني سازمان سنجش كشورsanjesh.org قرار خواهد گرفت. متقاضي مي بايست پس از اطلاع از كارنامه اوليه كنكور كارشناسي ارشد در خصوص رتبه كشوري ، رتبه در سهميه و تراز كل نسبت به انتخاب رشته خود اقدام كرده و طبق علاقه مندي هاي خود ، رشته اي انتخابي خود را به ثبت رساند. با توجه به اهميت اين موضوع داوطلب لازم است از شرايط و ضوابط موجود در دفترچه راهنماي انتخاب رشته كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري اطمينان كسب كرده و در صورت واجد شرايط و مجاز بودن اقدام به ليست كردن انتخاب هاي خود نمايد.

نكته مهم: داوطلباني كه درآزمون كارشناسي ارشد در تاريخ ۲۳ و ۲۴ خردادماه شركت كرده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد از طريق كد دسترسي ذكر شده در قسمت پايين كارنامه اوليه خود خواهند بود كه داوطلبان علاقه مند به پذيرش در دانشگاه ازاد مي بايست بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه مذكور، به سامانه اطلاع رساني دانشگاه آزاد به نشاني azmoon.org مراجعه نموده و نسبت به انتخاب رشته اين دانشگاه اقدام نمايند.

دفترچه انتخاب رشته دوره كارشناسي ارشد
دفترچه راهنماي انتخاب رشته دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه هاي سراسري
دفترچه راهنماي انتخاب رشته دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه هاي آزاد اسلامي 

با توجه به اينكه در حال حاضر دفترچه هاي انتخاب رشته اين مقطع تحصيلي از سوي سازمان سنجش كشور و مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد منتشر نشده است، لذا در صورت انتشار لينك هاي مربوطه فعال خواهد شد.


چگونه يك انتخاب رشته منطقي و صحيح داشته باشيم؟

بهترين انتخاب رشته مختص به داوطلباني مي باشند كه به صورت هدفمند به انتخاب رشته خود پرداخته وزمان كافي را براي آن صرف نمايند. انتخاب رشته اي كه منجر به پذيرش رشته و دانشگاه مدنظر داوطلب شود داراي ويژگي هايي مي باشد كه در ادامه به ان ها اشاره خواهيم كرد.

توصيه ما به شما داوطلبان اين است كه قبل از انتخاب رشته دفترچه هاي مذكور را بادقت مطالعه نماييد. با توجه به فرم پيش نويس مندرج در صفحه آخر دفترچه، شما قادر به درج ۱۰۰ كدرشته محل خواهيد بود لذا بهتر است از تمامي فرصت هاي خود استفاده نماييد.

  • سعي كنيد در اولويت هاي ابتدايي (۲۰ الي ۳۰ رشته محل) خود به صورت رويايي و خوشبينانه به انتخاب رشته خود نگاه كرده و از ثبت اين كد رشته ها غافل نشويد. داوطلبي را در نظر بگيريد كه با كسب رتبه و تراز عالي در كارنامه اوليه، قصد انتخاب رشته و به دنبال آن پذيرش در دانشگاه مدنظر خود را دارد كه وي به ثبت رشته هايي بالاتر از رتبه و تراز خود خواهد پرداخت. اين دسته از داوطلبان به دليل ثبت كردن صرفا رشته هاي رويايي وخوشبينانه از پذيرش به دانشگاه باز خواهند ماند.
  • رشته محل هاي مياني (حدودا ۵۰) را براي رشته هايي اختصاص دهيد كه از نظر منطقي شانس پذيرش شما وجود خواهد داشت و قبولي شما بالاي ۷۰ درصد باشد. توصيه مي شود در چيدمان الويت هاي رشته محل هاي اين قسمت، نهايت دقت را به عمل آوريد، چرا كه به احتمال زياد و در صورت خالي بودن ظرفيت كدرشته محل،شما در يكي از همين رشته محل ها پذيرش خواهيد شد. سيستم ارزيابي انتخاب رشته سازمان سنجش به اينگونه خواهد بود كه از ابتدا به بررسي كدرشته محل هاي شما خواهد پرداخت و در صورت خالي بودن ظرفيت دانشگاه و رشته، اولين كدرشته محل ، شما را براي آن دانشگاه و رشته مذكور معرفي خواهد نمود. به عبارت ديگر، اولويت هاي بعدي شما بررسي نخواهد شد و شما در رشته هاي پذيرفته شده در صورت تمايل مي توانيد ثبت نام به عمل آوريد.
  • قسمت آخر انتخاب رشته خود را (۲۰ تا ۳۰ كد) به ثبت رشته هايي كه شانس پذيرش شما به طور حتم وجود خواهد داشت اختصاص دهيد كه در صورت مورد قبول نبودن كدرشته محل هاي دو قسمت بالا، پذيرش شما در اين قسمت صورت گيرد. لازم است گفته شود بسياري از داوطلبان از درج كد رشته هاي بدبينانه به شدت خودداري مي نمايند ليكن عدم ثبت اين كدرشته ها شانس پذيرش اين دسته از داوطلبان را به شدت كاهشداده و ممكن است داوطلب متاسفانه در ازمون كارشناسي ارشد در هيچ يك از الويت هاي خود پذيرفته نشود.
  • توصيه آخر به تمامي داوطلبان اين است كه علاقه مندي خود را در ثبت رشته هاي به طور حتم در نظر بگيرند و از درج كردن رشته هايي كه تمايلي به تحصيل در ان ندارند، خودداري نمايند
  • اغلب داوطلبان جهت انتخاب رشته از افراد متخصص در اين زمينه كمك مي گيرند. لذا ما توصيه مي كنيم قبل از ثبت رشته در سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش كشور، به بازبيني انتخاب رشته پرداخته و سپس براي درج اقدام نمايند.

داوطلبان مي توانند جهت انتخاب رشته صحيح و منسجم از مشاوران كارآمد ما در مركز الو مشاوره كمك گرفته و تماس حاصل نمايند.

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره زمان انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طريق تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در ميان بگذاريد…

منبع:زمان انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۹۸

 - زمان انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۹۸ - شهريه كارشناسي ارشد - شهريه كارشناسي ارشد دانشگاه ازاد - مشاوره انتخاب رشته كارشناسي ارشد - شهريه كارشناسي ارشد 98 - شهريه كارشناسي ارشد دانشگاه ازاد98 - دفترچه انتخاب رشته كارشناسي ارشد 98
اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد - شهريه كارشناسي ارشد 98-99

 


برچسب: انتخاب رشته كارشناسي ارشد 98.انتخاب رشته .كارشناسي ارشد.،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۱:۲۹ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :