الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

انتخاب رشته كارشناسي ارشد

انتخاب رشته كارشناسي ارشد

چه زماني براي انتخاب رشته كارشناسي ارشد اقدام نماييم؟

با توجه به گفته هاي پيشين، زمان برگزاري اين آزمون براي كليه داوطلبان به تعويق افتاد و  به دليل به تصميمات سازمان سنجش كشور، جهت برگزاري آزمون مذكور به صورت عادلانه ميان تمامي داوطلبان، زمان برگزاري به تاريخ ۲۳ و ۲۴ خردادماه موكول گرديد. از انجايي كه زمان برگزاري كنكور ياد شده به تعويق افتاده، بنابراين زمان انتخاب رشته ،برخلاف روال انجام شده در سال هاي گذشته، در سال جاري نقض شده و پيش بيني مي شود زمان اعلام نتايج اوليه و انتخاب رشته اين ازمون در دهه دوم تير ماه همراه باشد.

در ادامه شايان به ذكر است كه كنكوركارشناسي ارشد دانشگاه سراسري و دانشگاه ازاد چند سالي است كه با يكديگر ادغام شده و تمامي داوطلباني كه در آزمون كارشناسي ارشد شركت نموده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ازاد نيز مي باشند. به عبارت ساده تر، داوطلب با شركت در يك آزمون، مجاز به دو انتخاب رشته  در دانشگاه سراسري و دانشگاه آزاد خواهد بود. داوطلب مي بايست جهت انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري، از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش كشور به نشانيsanjesh.org اقدام نمايد. در حالي كه علاقه مندان براي دانشگاه هاي آزاد ،جهت انتخاب رشته لازم است به مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد مراجعه و به ثبت ۵۰ رشته محل اقدام نمايند.


دفترچه انتخاب رشته كارشناسي ارشد

پس از برگزاري آزمون كارشناسي ارشد، داوطلبان بي وقفه در انتظار نتايج اوليه خواهند بود كه اين نتايج آزمون در قالب كارنامه اوليه كنكور سراسري ارشد بر روي صفحه اطلاع رساني سازمان سنجش كشور sanjesh.org قرار خواهد گرفت. متقاضي مي بايست پس از اطلاع از كارنامه اوليه كنكور كارشناسي ارشد در خصوص رتبه كشوري ، رتبه در سهميه و تراز كل نسبت به انتخاب رشته خود اقدام كرده و طبق علاقه مندي هاي خود ، رشته اي انتخابي خود را به ثبت رساند. با توجه به اهميت اين موضوع داوطلب لازم است از شرايط و ضوابط موجود در دفترچه راهنماي انتخاب رشته كارشناسي ارشد دانشگاه سراسري اطمينان كسب كرده و در صورت واجد شرايط و مجاز بودن اقدام به ليست كردن انتخاب هاي خود نمايد.

نكته مهم: داوطلباني كه تمايل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دارند مي بايست از وبگاه اين مركز به نشاني azmoon.org مراجعه كرده و پس از مطالعه دقيق دفترچه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمايد.


دفترچه انتخاب رشته دوره ارشد
دفترچه راهنماي انتخاب رشته دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه هاي سراسري
دفترچه راهنماي انتخاب رشته دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه هاي آزاد

با توجه به اينكه در حال حاضر دفترچه هاي انتخاب رشته اين مقطع تحصيلي از سوي سازمان سنجش كشور و مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد منتشر نشده است، لذا در صورت انتشار لينك هاي مربوطه فعال خواهد شد.


نكات بسيار مهم پيرامون انتخاب رشته آزمون ارشد

ازآنجايي كه اين ازمون براي اغلب داوطلبان، ازآزمون هاي سرنوشت ساز و حساس به شمار مي رود، لذا داوطلب در زمان انتخاب رشته لازم است نكاتي را مدنظر داشته و جهت داشتن يك انتخاب رشته منطقي و صحيح، آن ها را به كار گيرد.

  • هرگز روي رتبه كسب شده خود در آزمون كتبي حساب نكنيد. اكيدا توصيه مي كنيم كه داوطلباني كه رتبه هاي حتي يك رقمي در اين آزمون كسب نموده اند ، تضمين نمي شود كه دانشگاه هايي مانند دانشگاه تهران قبول شوند ، بنابراين انتخاب رشته خود را براساس علاقه انجام دهيد. داوطلبي را در نظر بگيريد كه با كسب رتبه و تراز عالي در كارنامه اوليه، قصد انتخاب رشته و به دنبال آن پذيرش در دانشگاه مدنظر خود را دارد كه وي به ثبت رشته هايي بالاتر از رتبه و تراز خود خواهد پرداخت. اين دسته از داوطلبان به دليل ثبت كردن صرفا رشته هاي رويايي وخوشبينانه از پذيرش به دانشگاه باز خواهند ماند.
  • در انتخاب رشته همواره تلاش كنيد كه در رشته هاي اصلي و مطابق با رشته دوره كارشناسي خود انتخاب كنيد. براي مثال داوطلب رشته عمران بهتر است در صورت علاقه مندي در كارشناسي ارشد در رشته اصلي خود ادامه تحصيل دهد و اطلاعات خود را در آن زمينه تكميل نمايد.
  • براي انجام انتخاب رشته ابتدا حتما دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد را با دقت مطالعه كنيد تا در جريان تمام موارد، جزئيات و كد رشته ها قرار بگيريد.
  • پس از اولويت بندي كردن كد رشته ها چندين بار آن را چك كنيد و حتما از افراد با تجربه در اين زمينه مشورت كنيد.
  • سعي كنيد در اولويت هاي ابتدايي (۲۰ الي ۳۰ رشته محل) خود به صورت رويايي و خوشبينانه به انتخاب رشته خود نگاه كرده و از ثبت اين كد رشته ها غافل نشويد.
  • رشته محل هاي مياني (حدودا ۵۰) را براي رشته هايي اختصاص دهيد كه از نظر منطقي شانس پذيرش شما وجود خواهد داشت وقبولي شما بالاي ۷۰ درصد باشد. توصيه مي شود در چيدمان الويت هاي رشته محل هاي اين قسمت، نهايت دقت را به عمل آوريد، چرا كه به احتمال زياد و در صورت خالي بودن ظرفيت كدرشته محل،شما در يكي از همين رشته محل ها پذيرش خواهيد شد. سيستم ارزياني انتخاب رشته سازمان سنجش به اينگونه خواهد بود كه از ابتدا به بررسي كدرشته محل هاي شما خواهد پرداخت و در صورت خالي بودن ظرفيت دانشگاه و رشته، اولين كدرشته محل ، شما را براي آن دانشگاه و رشته مذكور معرفي خواهد نمود. به عبارت ديگر، اولويت هاي بعدي شما بررسي نخواهد شد و شما در رشته پذيرش شده در صورت تمايل مي توانيد ثبت نام به عمل آوريد.
  • قسمت آخر انتخاب رشته خود را (۲۰ تا ۳۰ كد) به ثبت رشته هايي كه شانس پذيرش شما به طور حتم وجود خواهد داشت اختصاص دهيد كه در صورت مورد قبول نبودن كدرشته محل هاي دو قسمت بالا، پذيرش شما در اين قسمت صورت گيرد. لازم است گفته شود بسياري از داوطلبان از درج كد رشته هاي بدبينانه به شدت خودداري مي نمايند ليكن عدم ثبت اين كدرشته ها شانس پذيرش اين دسته از داوطلبان را به شدت كاهش داده و ممكن است داوطلب متاسفانه در ازمون كارشناسي ارشد در هيچ يك از الويت هاي خود پذيرفته نشود.

در صورتي كه در روند و فرايند انتخاب رشته در مقطع كارشناسي ارشد نيازمند مشاوره و كسب اطلاعات در خصوص رشته هاي تحصيلي بوديد، مركز الو مشاوره آماده خدمت رساني به شما داوطلبان خواهد بود.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره انتخاب رشته كارشناسي ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در ميان بگذاريد…

منبع:انتخاب رشته كارشناسي ارشد


 

معرفي رشته كارشناسي ارشد روانشناسي - پذيرش ارشد دانشگاه علمي و كاربردي - زمان انتخاب رشته كارداني به كارشناسي - ثبت نام كنكور كارداني به كارشناسي - زمان برگزاري آزمون كارداني به كارشناسي ۹۸ - نحوه انتخاب رشته كارداني به كارشناسي - ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد سراسري - زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد سراسري و آزاد ۹۸ - زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد - 


 


برچسب: نتايج آزمون كارشناسي ارشد.توضيحات كارنامه ارشد.انتخاب رشته،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۲۵ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :