الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

آزمون آيلتس

اهداف شركت در آرمون آيلتس

كار:داشتن مدرك آيلتس امكان يافتن شغل بهتر را براي افراد فراهم مي كند

تحصيل:ادامه تحصيل در مقطع دكتري و ادامه تحصيل در خارج از كشور نياز به مدرك با اعتباري مانند آيلتس دارد خيلي از افرادي كه قصد مهاجرت دارند بايد بدانند كه يكي از شرايط اكثر دانشگاه ها در خارج از كشور داشتن مدرك آيلتس با نمره هاي بالاي ۵ در مقاطع مختلف است (آيلتس ۵ براي كالج،آيلتس ۶ براي مقطع ليسانس و ۶٫۵ براي مقطع فوق ليسانس)

مهاجرت:اكثر كشورهاي مهاجرت پذير از جمله كشورهاي مهاجرت پذيري مانند كانادا، استراليا، نيوزلند، انگلستان و… نمره قابل قبولي از آيلتس (معمولاً ۶ به بالا در مجموع) را احتياج دارند.

تدريس:افرادي كه علاقه به تدريس زبان دارند بايد بدانند كه خيلي از موسسات آموزشي از مدرسان مي خواهندكه يك مدرك زبان بانمره  قابل قبول (براي نمونه آيلتس ۶) را ارائه دهند.

بخشهاي مختلف آزمون IELTS

  • شنيداري اين بخش داراي ۴۰ سوال است و مدت زماني كه به اين بخش اختصاص دادخ شده است ۳۰ دقيقه مي باشد. نوار امتحان شنيداري فقط يكبار پخش مي‌شود .ا ين آزمون داراي بخش هاي مختلفي است كه برخي از آن ها موضوعات اجتماعي را در بر مي گيرد و برخي از بخش هايش را موضوعات دانشگاهي.
  • خواندن: اين بخش داراي ۴۰ سوال است كه مدت زماني كه شركت كنندگان در آزون فرصت دارند به بخش هاي آن پاسخ دهند ۶۰ دقيقه است . متون بكار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات ، كتاب‌ها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آن‌ ها خواننده غير متخصص است . موضوعات اين بخش شامل موضوعات اجتماعي،آموزشي و عمومي است.
  • نوشتاري: در اين بخش شركت كننده در آزمون باد درمورد دوموضوع انشاءبنويسد
  • گفتاري: امتحان گفتاري كه زمان ۱۱ تا ۱۴ دقيقه مي‌ باشد، يك امتحان به صورت گفتار رو در رو مي‌باشد و شامل سه بخش است.موضع مورد بحث شما با مصاحبه گر ممكن است شخصي و عمومي يا اينكه در مورد موضوعي كه مدنظر مصاحبه گر است باشد.

اعتبار بين المللي آزمون آيلتس

آزمون آيلتس ازاعتباري بين‌المللي برخوردار مي‌باشد. امتحان IELTS با همكاري مشترك دانشگاه كمبريج، كنسولگري انگلستان و سازمان IDP استراليا برگزار مي‌شود . در اين آزمون از بالاترين استانداردهاي بين المللي جهت سنجش توانايي هاي زبان استفاده شده است. خيلي از كشورها اين آزمون را به رسميت شناخته اند و براي پذثيرش افراد در دانشگاهها داشتن مدرك آيلتس را الزامي مي دانند اين آزمون داراي بخش هاي مختلفي است و نمره ي هر بخش از ۰ تا ۹ محاسبه مي شود و سپس با ميانگين گرفتن از نمره هربخش نمره كلي به عنوان نمره آزمون به داوطلبان ارائه خواهد شد.

موسسات برگزاركننده آزمون آيلتس

  • عصر دين و دانش
  • آيلتس تهران
  • موسسه ي پارسيان
  • موسسه ي پروشات
  • موسسه ي ايرسافام
  • دانشگاه آزاد اسلامي

انواع آزمون آيلتس

ازمون آيلتس به طوركلي داراي دونوع است : آيلتس آكادميك و آيلتس جنرال

آيلتس آكادميك:كساني كه مي خواهند از يكي از دانشگاه هاي خارج از كشور پذيرش بگيرند و قصد تحصيل در مقطع ليسانس و بالاتر را دارند مي بايست در اين نوع آزمون شركت كنند.

آيلتس جنرال:كساني كه قصد مهاجرت يا كار و تحصيل در مقاطع پائين تر از ليسانس به يكي از كشورهاي كانادا،استراليا ونيوزلند را دارند بايد در اين نوع آزمون شركت كنند.

تفاوت اين دو آزمون در اين است كه قسمت هاي Listening و Speaking براي داوطلبان Academic و General Training به روش كاملا مشابهي مورد ارزيابي قرار مي گيرد، اما هر يك از اين دو گروه سوالات جداگانه اي در قسمت هاي Reading و Writing دريافت مي كنند . موضوعاتي كه در بخش هاي خواندن و نوشتن در نوع جنرال در اختيار داوطلبان قرار مي گيرد بسيار عمومي است اما در بخش آكادميك اين موضوعات تخصصي تر شده و در زمينه هاي دانشگاهي مي باشد كه مشكل تر از موضوعات در نوع جنرال است.

آيا كشورهاي مختلف آيلتس مختص به خودرادارند؟

اگر براي كشور انگليس اقدام كرده ايد بايد آيلتس مخصوص انگليس را بدهيدكه به ايلتس UKVI شهرت دارد. اين آزمون ها در مراكز خاصي برگزار مي شوند و اگر شما نياز به آن داريد حتما بايد از مركز بپرسيد كه آيا اين نوع آزمون را برگزار مي كنند يا نه.

كشور انگلستان مركز آيلتسي كه در داخل ايران اخذ شود را فاقد اعتبار مي داند،

هزينه آزمون آيلتس

سازمان سنجش تنها سازمان صادر كننده مجوز براي برگزاري  آزمون آيلتس در داخل كشور است . مبلغ ثبت نام در آزمون آيلتس، توسط سازمان سنجش آموزش كشور محاسبه و از مبلغ ۲۷.۹۵۰.۰۰۰ ريال به مبلغ ۳۰.۵۰۰.۰۰۰ ريال معادل سه ميليون و پنجاه هزار تومان افزايش و تعيين شده است . مبلغ مذكور از تاريخ ۹۸/۰۴/۱۵ توسط مراكز مجاز برگزاري آزمون آيلتس قابل اجرا است.

نكات پاياني

آزمون آيلتس ۳ساعت زمان ميبرد.

به همراه داشتن كارت شناسايي در روز آزمون الزامي است(پاسپورت يا شناسنامه يا كارت ملي)

به همراه داشتن وسايل اضافي بجز مداد و پاك كن و كارت شناسايي ممنوع است.

 

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره آزمون آيلتس

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

  

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد

منبع:آزمون آيلتس

 


 


برچسب: زبان هاي خارجه.آيلتس.آزمون.،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۴:۰۰ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :