الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران

آياعلائم خودارضايي در چهره نمايان مي شود؟

درپاسخ به اين سوال مي بايست بگوييم بله برخي علائم به مرور زمان و با افزايش دفعات انجام خودارضايي در چهره نمايان مي شود .برخي از اين علائم شامل:

  • رنگ پريدگي
  • كبودي اطراف چشم
  • گودي زير چشم
  • خستگي و بي حالي مفرط
  • خواب آلودگي زياد
  • سستي و بي رمقي
  • لرزش اعضاي بدن

تفاوت خودارضايي در دختران و پسرن

خوارضايي در دختران با پسران تفاوت هايي دارد براي نمونه :تفاوت در استفاده از لوازم براي انجام خودارضايي ،تفاوت در علت خودارضايي و تفاوت در رسيدن به ارگاسم است.

در زنان خود ارضايي اغلب از طريق مالش يا ضربه بر روي آلت زنانه خصوصاً چوچوله و لب‌هاي فرج انجام مي‌شود. همچنين فرو كردن انگشت يا جسم خارجي در مهبل، تحريك سينه‌ها و نقطهٔ جي از طريق مالش، فشار، كشش عضلاني و خيال‌پردازي نيز مي‌تواند در كنار هم بكار گرفته شود. استفاده از جريان فشار آب بر روي چوچوله نيز يكي از روش‌هاي مرسوم خود ارضايي در زنان است. برخي از زنان حتي با فشار شديد هر دو پا به هم مي‌توانند تحريك شوند. براي برخي زنان خود ارضايي تنها راه رسيدن به ارگاسم است.

گرچه روش انجام خود ارضايي در مردان فرد به فرد متفاوت است اما عموماً با در دست نگه داشتن آلت مردي بصورت تقريباً محكم در دست و حركت دست به سمت جلو و عقب و گاهي همراه با خيال‌پردازي انجام مي‌شود. آن ها همچنين مي توانند با ماليدن آلت به هر سطوح صاف مانند تشك و بالش نيز به ارگاسم برسند هرچند كه اين روش عموميت كمتري دارد. استفاده از ابزارآلات ساختگي نيز متداول است. تمامي اين رفتارها تا رسيدن به ارگاسم ادامه پيدا مي‌كند. تمركز بيشتر روي كلاهك آلت تناسلي و سرعت انجام عمل، سرعت رسيدن به ارگاسم را افزايش مي‌دهد. براي افزايش لذت و همچنين براي كاهش اصطكاك معمولاً ازمواد ليز كنند مانند ژل يا آب دهان استفاده مي‌شود.

راه هاي ترك خودارضايي در دختران و پسران

بسياري از افرادي كه مكررا عمل خودارضايي را انجام مي دهند اگرچه از نظر جسمي به ارگاسم مي رشند و ارضا مي شوند ، اما از نظر ذهني به دليل عدم وجود شريك جنسي و ايجاد يك رابطه عاطفي بين دونفر ارضا نخواهند شد.

ممكن است فرد بعد از عمل استمناء دچار احساساتي مانند احساس پشيماني ،احساس گناه ،تنفر ،بيزاري از خود شوند كه اگر مدت زيادي اين احساسات ادامه داشته باشد قطعا باعث آسيب روحي به فرد خواهد شد براي نمونه ممكن است كه اين افراد بعد از مدتي به افسردگي ، ازدست دادن عزت نفس و مشكلات ديگر خواهد شد به همين علت اين دسته از افراد تصميم به ترك اين عمل مي گيرند اما ممكن است دربرخي شرايط نتوانند كه در مقابل اين احساس فشار ذهني مقاومت كنند و نهايتا دست به عمل خودارضايي بزنند به همين خاطر در ادامه مطلب مجموعه راهكارهاي ترك خودارضايي ذكرشده است كه مي توانيد براي ترك اين عمل باآگاهي از موارد زير بهره ببريد.

۱-گرفتن تصميم قاطع براي ترك اين عمل:زيرا داشتن اراده ي قوي و مقابله با افكار مزاحم و وسواس گونه نقش موثرومهمي براي ترك اين عمل دارد ، براي افرادي كه اراده آنها در اين مورد ضعيف است پيشنهاد ميكنيم كه از راهكارهاي تقويت اراده استفاده كنند و مدام در طول روز جمله هايي مانند من قادرم اين اعتياد را از خود دور كنم من قادرم را تكرار كنند.

اين نكته را به عزيراني كه تصميم به ترك اين عمل گرفته اند بايد ياد آوري كنيم كه اگر چه ممكن در اوايل اين تصميم ، مقابله با اين افكار تنش زا دشوار باشد اما اگر بتوانيد كه براي چندبار در برابر آن مقاومت كنيد قطعا در اثر تقويت شدن با اينكه توانسته ايد اين عمل را متوقف كنيد انگيزه تان براي ترك اين عمل بيشتر خواهدشد.

براي ترك اين عمل مي توان از روش هاي ديگري استفاده كرد براي نمونه افرادي كه توانايي و شرايط ازدواج را دارند مي توانند در سايه ازدواج نياز جنسي خود را برطرف كنند.

۲-ورزش كردن:ورزش كردن باعث تخليه ي انرژي مازاد فرد و خستگي جسمي مي شود يكي از استنادات به اين مورد اين است كه خودارضايي در بين افراد ورزشكار به مراتب بسيار كمتر از افراد غير ورزشكار است.ورزش كردن همچنين باعث كاهش افسردگي واضطراب مي شود كه اين افسردگي و اضطراب به نوبه ي خود باعث خودارضايي مي شود.

۳-شبها قبل از خواب مطالعه كنيد و با لباس كامل بخوابيد و بعد از بيدار شدن سريع رختخواب را ترك نماييد. همچنين هرگز به رو نخوابيد.

۴-قبل از خواب ميزان غذايي كه خورده ايد بيشتر از حدمعمول نباشد و سعي كنيد كه با شكم كاملاسير به رختخواب نرويد و در هنگام شب از خوردن افراطي غذاهاي گرم مثل انواع آجيل و مغز، خرما، معجون و غذاهاي بسار چرب اجتناب كنيد.

۵دوش گرفتن با آب سرد

۶-خودداري كردن از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبناك

۷-خودداري از مواجهه با تحريك كننده ها(عكسها و فيلم هاي مستهجن)

۸-خودداري از خوابيدن به روي شكم

۹-پركردن اوقات تنهايي و سرگرم كردن خود

۱۰-استفاده از سيستم پاداش و تنبيه (پاداش براي تقويت رفتارهاي مثبت و تنبيه براي كاش رفتارهاي منفي)

۱۱-اگر بادوستاني ارتباط داريد كه آنها هم عادت به خودارضايي دارند ارتباط خودرا با آنها محدود كنيد

۱۲-در صورتي كه اين مشكل غيرقابل كنترل احساس شود كمك گرفتن از متخصصان حرفه اي نيز مي تواند در رفع اين مشكل به شماكمك قابل توجهي بكند و توصيه ي ما اين است كه از مشاوران مادر اين زمينه كمك بخواهيد.

۱۳-چون فرد مدت هاي طولاني به خود ارضايي گرفتار بوده است ترك آن يكباره و ناگهاني ممكن نيست و نيازمند صبر، اراده و گذر زمان است و نبايد از پيشرفت در آن نااميد شد.

۱۴-به ياد داشتن مضرات اين عمل: از اثرات منفي آن بر جسم مي توان به چاق يا لاغر شدن به دليل به هم ريختن تعادل سوخت و ساز بدن، ضربه به اندام هاي تناسلي، عفونت به دليل عدم خروج ادرار به همراه مني، مشكلات پوستي، زود انزالي، دردهاي كمر و … اشاره كرد..

۱۵-پرداختن به فعاليت هاي جمعي براي دوري از تنهايي و انزوا ، زيرا يكي از شهراهاي انجام اين عمل تنهاماندن است

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 


منبع:مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران

 

- جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي

 


برچسب: ترك خودارضايي.درمان خود ارضايي.عوارض خود ارضايي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۱:۴۷ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :