الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

دلايل كاهش عشق وعلاقه دربين زوجين پس از ازدواج

طلاق عاطفي چيست؟

طلاق عاطفي اولين مرحله در فرايند طلاق است و بيانگر رابطه زناشويي رو به زوالي است كه احساس بيگانگي جايگزين آن مي شود.زن و شوهر اگر چه ممكن است با هم بودن را مانند يك گروه اجتماعي ادامه دهند، اما جاذبه و اعتماد آن ها نسبت به يكديگر از بين رفته است. طلاق عاطفي به عنوان انتخابي نفرت انگيز بين تسليم و نفرت از خود و تسلط و نفرت از خود تجربه مي شود، كه در آن هر يك از زن و شوهر، به دليل احساس غمگيني و نا اميدي، ديگري را آزار مي دهند.

طلاق عاطفي متضمن فقدان اعتماد، احترام و محبت به يكديگر است؛ همسران به جاي حمايت از همديگر در جهت آزار وناكامي و تنزل عزت نفس يكديگر عمل مي نمايند، و هر يك به دنبال يافتن دليلي براي اثبات عيب و كوتاهي و طرد ديگري هستند.طلاق عاطفي، فاصله عاطفي مشخص و آشكار ميان همسراني است كه هر دو ناپخته هستند، هر چند يكي از آن ها ممكناست اين ناپختگي را تأييد كند و ديگري با ابزار اعمال مسئولانه مفرط، چنين چيزي را انكار مي كنند.

عوامل موثر بر بروز طلاق عاطفي ميان زوجين در خانواده

طلاق عاطفي ، پديده اي يك بعدي نيست و هر پژوهشگري از منظر خود به يكسري از عوامل موثر پرداخته است. اما از به طور كلي عوامل موثر شامل:

  • سبك هاي دلبستگي نا ايمن و مشكل در تنظيم عواطف و هيجانات كه از بدرفتاري در كودكي نشات مي گيرد.
  • يكي از علل ايجاد و استمرار مشكلات عاطفي در ميان زوجين، ضعف مهارتهاي زندگي است. مهارتهاي زندگي شامل توانايي هايي است كه فرد را براي مقابله مؤثر و پرداختن به كشمكشها و موقعيتهاي زندگي ياري ميكند ، اين توانايي ها فرد را قادر ميسازد تا در رابطه با ساير انسانها، جامعه، فرهنگ و محيط خود مثبت و سازگارانه عمل كرده و سلامت جسماني و رواني خود را تأمين كند.
  • كاهش روابط خانوادگي و فاميلي يا نداشتن مهارتهاي زندگي بين فاميلها را يكي از علل طلاق عاطفي است به عنوان مثال خانواده شوهر با عروس رابطه خوبي ندارند و با گذشت زمان روابط بين فاميل سرد مي شود كه اين مسأله به پديدآمدن طلاق عاطفي كمك مي كند.
  • تفاوتهاي فرهنگي به عنوان علت ديگر طلاق عاطفي است. ازدواجهاي احساسي و هيجاني در جامعه كنوني افزايش يافته است كه منجر به طلاق عاطفي مي شود؛ به طوري كه پسر با مشاهده يك موضوع مورد علاقه در دختر با او ازدواج كرده و به هيچ مساله ديگري توجه نكرده است و بطور كلي تفاوتهاي فرهنگي، تحصيلي، خانوادگي باعث فاصله گرفتن آنها از يكديگر و سرد شدن روابط خانوادگي و در نهايت طلاق عاطفي مي شود .
  • كمرنگ شدن ايمان و اعتقادات مذهبي نيز چاشني قضيه طلاق عاطفي است؛ به طوري كه افراد روابط خارج از محدوده خانواده دارند و در نتيجه آمار طلاق افزايش يافته و زمينه بروز آسيب هاي ديگر را فراهم مي كند .
  • طلاق عاطفي ممكن است در رابطه اي به وجود آيد كه در آن تفاوت هاي آشكار كمي وجود دارد و همسران به راحتي در كنار هم زندگي مي كنند، اما در احساس تشخصي يكديگر شريك نيستند. از سوي ديگر، طلاق عاطفي،رابطه اي را توصيف مي كند كه در آن همسران درمحيط هاي اجتماعي، خوب و صميمي به نظر مي رسند، ولي در خلوت قادر به تحمل يكديگر نيستند .بنابراين در طلاق عاطفي، زوجين فقط زير يك سقف زندگي مي كنند؛در حالي كه ارتباطات بين آن ها كاملاًقطع شده يابدون ميل و رضايت است .
  • از ديگر دلايل بروز طلاق عاطفي را مي توان به تفاوت هاي شخصيتي،وجود اختلال شخصيت در يكي از طرفين رابطه، عدم وجود مهارت هاي عشق ورزيدن در حداقل يكي از دو نفر، فقر و فشار اقتصادي، ازدواج بدون آگاهي و شناخت خصوصا در سنين پايين و عدم انطباق جنسي نسبت داد.
  •  بين تحصيلات زوجين و طلاق عاطفي زوجين رابطه وجود دارد
  • محبت بيش از اندازه يكي از زوجين به فرزندان باعث ايجاد سردي در روابط مي گردد و اين به اين خاطر است كه زن و شوهر بيشتر توجه عاطفي خود را معطوف به فرزندان مي كنند وكمتر به نيازهاي عاطفي و معنوي خود بها مي دهند.
  • اهميت ندادن به وضعيت ظاهر از نظر جسماني و لباس پوشيدن :به اين دليل كه انسان موجودي است زيبا پسند و دوست دارد كه از هرچيزي زيبا ترين را داشته باشد تحمل همسري با ظاهر غير زيبا چه از نظر ظاهري و چه از نظر لباس پوشيدن موجب نوعي سردي در روابط مي شود. خيلي از خانم ها و آقايان به اين مسئله بي توجه هستند و اهميت زيادي به اين مسئله نمي دهند به اين صورت كه پس از گذشت چندسال از زندگي مشترك اصلا به وضعيت ظاهر خود رسيدگي نمي كنند و لباس هايي كه ظاهر را نازيبا نشان مي دهد مي پوشند و از عطر و ادكلن براي خوشبوشدن استفاده نمي كنند كه همين امر موجب مي شود كه زوجين پس از گذشت چندسال ديگر علاقه اي به برقراري را بطه بايكديگر نداشته باشند.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره دلايل كاهش عشق وعلاقه دربين زوجين پس از ازدواج

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

 

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

 

منبع:دلايل كاهش عشق وعلاقه دربين زوجين پس از ازدواج

- راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟



برچسب: طلاق.طلاق عاطفي.الو مشاوره،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۷:۴۲ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :