الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟

علت هاي وابستگي پس از رابطه جنسي

چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟

هورمون ترشح شده در بدن معروف به هورمون عشق

پس از هربار برقراري رابطه جنسي ممكن است دوطرف احساس وابستگي بيشتري به طرف مقابل كنند به اين صورت كه ديگر نمي توانند كس ديگري را به عنوان شريك زندگي خود قبول كنند و يا اينكه بخواهند اين رابطه را تمام كنند اين مكانيسم ها به علت فعل و انفعالات شيميايي و هورمون هايي است كه در بدن ترشح مي شوند. اين هورمون همان هورمون "اوكسي توسين " معروف به هورمون عشق است.
اين هورمون باعث ايجاد حس سرخوشي و شادابي و حس لذت مي شود همان حالاتي كه در اثر مصرف برخي داروها ايجاد مي شود اين هورمون باعث مي شود حس اعتماد ميان دو نفر به وجود آيد به طور كلي باعث مي شود كه احساس خوبي داشته باشيد. بايد گفت كه مقدار ترشح اين هورمون در بدن زنان به مراتب بيشتر از مردان است شايد به همين علت است كه ميزان وابستگي زنان پس از رابطه جنسي بيشتر است.

غلبه احساس بر منطق 

در هنگام رابطه جنسي و زماني كه براي ان رابطه بي تاب هستيد ممكن است احساس كنيد كه مغزتان كار نمي كند و تنها چيزي كه الان به دنبال به دست آوردنش هستيد رابطه جنسي است البته كه اين حس طبيعي است و در همه افراد در هنگام برقراري رابطه جنسي اتفاق مي افتد. علت اين حالت نيز اين است كه قسمتي از مغز به نام "اوربيتوفرانتال"  كه مسئول تصميم هاي منطقي است از فعاليت باز مي ايستد و فعاليتش براي زماني متوقف خواهدشد.
بنابراين مغز خاموش مي‌شود و هورمون عشق در بدن جريان مي يابد و كنترل تمامي اعمال و احساسات ما را در لحظه به دست مي گيرد به صورتي كه ممكن است پس از برقراري رابطه و فروكش كردن عطش رابطه جنسي به خودتان بيايد كه چرا آنقدر در اين رابطه هيجاني بوديد و چرا دست به اعمالي زديد كه اكنون از آن تعجب مي كنيد و خجالت زده مي شويد.

اعتياد به عشق

اعتياد به عشق حالتي است كه در آن فرد مدام تمايل به بودن در رابطه را دارد و به محض تمام شدن رابطه وارد رابطه با فرد ديگر مي شود و يا اينكه ممكن است رابطه اش را با يك فرد مدام قطع كند و هربار پس از اتمام رابطه تاب و توان كنار آمدن با اتمام رابطه را نداشته باشد و سعي كند كه او را مجددا به رابطه برگرداند. در اين حالت مي توان گفت كه فرد اعتياد به عاشق بودن و عاشق شدن دارد و اما اين اعتياد همان اعتياد به هورمون عشق است كه اوكسي توسين نام دارد همان هورموني كه مسئول كسب لذت است و باعث ايجاد حالت سرخوشي و لذت مي شود.  اوكسي‌توسين در واقع همان بخش‌هايي از مغز را فعال مي‌كند كه هروئين نيز بر روي آنها اثر مي‌گذارد. چرخه‌ي پاداش مي‌تواند باعث اعتياد واقعي به واكنش عصبي ـ شيميايي به عشق شود.
آگاهي از علت هاي وابستگي پس از رابطه جنسي باعث مي شود كه اگر پس از برقراري رابطه دچار حالت هاي اين چنيني شديم سريعا بتوانيم آن را درك كنيم و بيشتر از احساسات لحظه اي آگاه باشيم و سعي در كنترل اين احساسات داشته باشيم به گونه اي كه عواقب منفي به بار نياورد.
[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

برقراري رابطه جنسي قبل از ازدواج

چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟

ممكن است بسياري از دختران با اين سوال روبرو شوند كه آيا با كسي كه رابطه عاطفي دارند درست است قبل از ازدواج در صورتي كه پسر درخواست رابطه جنسي بدهد رابطه جنسي برقرار كنند؟  آيا رابطه جنسي به پيشرفت رابطه كمك خواهد كرد و يا اينكه باعث اتمام رابطه و دلزدگي مردان مي شود؟ حال بايد گفت كه عاقبت اين رابطه چه خواهد شد؟ تكليف دختر و پسر پس از رابطه جنسي چه خواهد بود ؟هدف هريك از طرفين از برقراري رابطه جنسي چيست ؟

شرايطي را در نظر بگيريد كه در آن دختر و پسري با يكديگر يك رابطه دوستي برقرار كرده اند و به مرور زمان و با گذشت مدتي از زمان دوستي بنا به دلايلي مثلا در خواست پسر و يا تن دادن به رابطه جنسي از طرف دختر براي نگه داشتن رابطه و از دست ندادن كسي كه دوستش دارد با يكديگر رابطه جنسي برقرار مي كنند در اين جا بايد گفت كه هيچ كس نمي تواند تضمين كند كه اين رابطه بهتر خواهد شد و يا حتي با اين شرايط پا برجا خواهد ماند زيرا در 85 درصد موارد عاقبت اين رابطه مشخص است و تمام خواهد شد البته هستند مرداني كه بخواهند فردي كه او رابطه جنسي برقرار كرده اند ازدواج كنند ، اما تعداد آن ها معدود است و چيزي حدود 15درصد است.

به طور كلي پيشنهاد روانشناسان اين است كه اصلا نبايد عوامل فرهنگي را ناديده گرفت. در كشورهايي كه هنوز اين ارتباطات مذموم شمرده شده است و مردان كشور به اين مسئه ديد خوبي ندارند سعي كنند از اين نوع ارتباطات دوري كنند زيرا شواهد نشان داده است كه اين مردان پس از ازدواج دچار شك و ترديد نسبت به همسر خود خواهند شد و حتي ممكن است اين عمل او ، كه چرا با او قبل از ازدواج رابطه جنسي برخوردار كرده است را مورد سوال قرار دهند و بگويند كه امكان داشت كه اگر فرد ديگري درخواست رابطه جنسي را داده بود نيز موافقت كنند.

به طور كلي مي توان نتيجه گرفت كه تصميم گيري براي برقراي رابطه جنسي پيش از ازدواج به كيفيت آشنايي ، سنت‌هاي فرهنگي ، باورهاي مذهبي ، تربيت خانوادگي ، ساختار جنسيتي خانواده و ميزان تحصيلات وابسته است.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

چگونه دچار وابستگي بعد از رابطه جنسي نشويم؟

چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟

  • در رابطه خود حد و مرز تعيين كنيد و از ابتدا با هم در اين مورد صحبت كنيد.
  • هرگز به خاطر ترس از دست دادن طرف مقابل وارد رابطه جنسي نشويد زيرا بايد اين واقعيت را قبول كرد كه اگر پسري شما را بخواهد هرگز بخاطر اينكه با او رابطه برقرار نكرده ايد تركتان نخواهد كرد اگر اينچنين باشد و شما را ترك كند بايد بدانيد كه با او هيچ آينده اي نداشته ايد و او فقط به دنبال ارضاي نياز جنسي خود بوده است.
  • از حضور دو نفري در مكان بسته و خلوت اجتناب كنيد
  • اهميت اجتناب از رابطه جنسي را مدام به خود يادآور شويد.
  • از صحبت هاي تحريك كننده بپرهيزيد.
  • درست است كه خودكنترلي دون فري كه يكديگر را عاشقانه دوست دارند بسيار سخت است و چه دختر و چه پسر دوست دارند كه اين حس دوست داشتن را در قالب رابطه به يكديگر ابراز كنند اما بايد آگاه باشيد كه همين رابطه مي تواند به ضررتان تمام شود و مانند يك سم رابطه تان را به خطر بياندازد.
علاوه بر وابستگي پس از رابطه جنسي مشكلات بزرگتري پس از رابطه جنسي وجود دارد كه مي تواند غيرقابل جبران باشد ازجمله :
  • بارداري دختر ، بي آبرويي و مشكلات متعاقب (و يا در صورت سقط جنين ممكن است براي هميشه ناباروي ايجاد گردد)
  • ابتلا به بيماري هاي مقاربتي از جمله ايدز ، ويروس پاپيلوماي انساني ، كلاميديا و غيره
  • ريختن حرمت و عفت دختر ، ضربه روحي ، افسردگي و عذاب وجدان
  • فساد شخصيت ، از دست رفتن اعتماد ، خراب شدن روابط
  • تاثيرات منفي بر ازدواج

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

آيا مردان پس از رابطه جنسي سرد مي شوند؟

چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟

در مردان مجرد كه صرفا وابستگي احساسي وجود دارد پس از رابطه جنسي از وابستگي احساسي آنها كم شده و اين وابستگي تبديل به وابستگي جنسي مي شود ، يعني آنها پس از برقراري اولين رابطه ، در ملاقات هاي بعدي نيز به دنبال ارضاي اين نياز هستند و اينكه بتوانند وابستگي جنسي خود را برطرف كنند. يعني نه اينكه مردان اين موضوع را عمدا بخواهند بلكه كم كم رابطه و احساسات دوطرف تحت الشعاع اين رابطه جنسي قرار خواهد گرفت.
پس به عنوان يك توصيه مهم ، هشدار مي دهيم كه هرگز رابطه جنسي قبل از ازدواج را تجربه نكيند و سعي نكنيد كه عطش طرف مقابل را قبل از ازدواج برطرف كنيد چون در اين صورت شانس خود را براي ازدواج با طرف مقابل از دست خواهيد داد البته روي صحبت ما با كساني است كه به قصد و هدف ازدواج وارد رابطه اي شده اند و پس از گذشت مدتي با اين تقاضا از طرف پسر روبرو شده اند چرا كه هستند خانم هايي كه فقط براي فرار از تنهايي دوران مجردي و استفاده از موقعيت ها و شرايط خود و به قصد خوش گذراني تن به اين رابطه مي دهند.
ضمنا به كساني كه در دوران عقد به سر مي برند نيز پيشنهاد مي شود كه هرگز رابطه جنسي و دخول كامل با شريك خود برقرار نكنند و در اين مدت سعي كنند كه نياز هاي خود را با معاشقه و با روش هاي ديگر برطرف كنند.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۲۱:۲۰ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :