الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل

خيانت چيست؟

دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل

ممكن است بسياري از زنان و مردان متاهل گمان كنند كه خيانت تنها داشتن رابطه جنسي نامشروع با فرد ديگري است كه همسر از آن بي اطلاع است اما بايد گفت كه خير ، خيانت زناشويي بسيار وسيع تر از اين تعريف عامه است. خيانت زناشويي شامل مجموعه از رفتارهايي است كه به وسيله آن ، يك همسر از ارتباط معمول با همسر خود تخطي مي كند و اقدام به تعامل با فرد ديگري غير از همسر خود مي كند. خيانت زناشويي را شامل سه نوع خيانت جنسي ، خيانت عاطفي و خيانت اينترنتي مي دانند. آمادگي براي خيانت زناشويي نيز تمايل به تماس جنسي و عاطفي با فردي از غير شريك اوليه تعريف شده است.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

دلايل خيانت زنان متاهل

دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل

1- بي احترامي و توهين همسر از سوي مردان

يك زن زماني در خارج از محيط خانه به دنبال فرد ديگري نخواهد بود كه حس احترام و محبت را از همسر دريافت كرده باشد و داراي حس اعتماد به نفس بوده باشد در غير اين صورت احتمال خطا و لغزش در تعهد به همسر وجود دارد.

2- عدم محبت و توجه به همسر

3- غرق شدن در كار و فراموش كردن مسئوليت هاي زناشويي

افرادي موفق هستند كه بتوانند ميان تمامي جنبه هاي زندگي خود از جمله شغلي ، اجتماعي و خانوادگي يك توازن و تعادل برقرار كرده باشد در غير اين صورت و در صورت ناديده گرفتن هريك از اين جنبه ها پياندهاي مخربي متوجه فرد و خانواده او خواهد بود.

4- عدم ابراز هيجان و احساس به همسر و احساس تنهايي

5- بيكاري و بي مسئوليتي همسر

مسلما خانمي كه همسرش بيكار است و براي بهبود زندگي مشتركش هيچ تلاشي نمي كند بجاي يك همدم ، حكم يك فرد بي لياقت و بي عرضه را خواهد داشت كه نمي توان به اين آدم براي ادامه زندگي دلخوش كرد. چنين شخصي بيشتر سوهان روح همسرش خواهد بود اين شرايط وقتي كه خانم در بيرون از خانه براي رفع نيازهاي خود و فرزندانش كار مي كند ، بيشتر خواهد شد و قطعا دوست داشتن اوليه كم كم به احساس تنفر تبديل خواهد شد.

6- خيانت به دليل برخي ويژگي هاي شخصيتي مانند تنوع طلبي

برخي از زنان هستند كه با وجود مهيا بودن خيلي از امكانات در زندگي مشترك باز هم به دنبال روابط فرا زناشويي خارج از زندگي مشترك شان هستند. اگر بخواهيم علت و ريشه اين مشكل را پيدا كنيم نهايتا به ويژگي هاي شخصيتي در وجود اين زنان خواهيم رسيد كه يكي از مهم ترين اين ويژگي هاي تنوع طلبي است. از جمله خصوصيات اين افراد اين است كه حس كنجكاوي نسبت به بودن با افراد ديگر دارند ، لازم دانستن تنوع در زندگي مشترك و دوري از يكنواختي البته از طريق ارتباط با فرد ديگر ، علاقه به چيزهاي جديد و غيره حتي پس از ازدواج است.

7- مشكلات جنسي و به ارگاسم نرسيدن زن در رابطه

درصورتي كه مردي در زندگي مشترك تنها به دنبال ارضاي نياز جنسي خودش باشد و نيازهاي همسرش را ناديده بگيرد و در اين ميان پس از ارضاي نياز جنسي زن را رها كرده و برايش به ارگاسم رسيدن زن مهم نباشد ، در چنين شرايطي زن پس از مدتي به مشكلاتي از جمله افسردگي ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس مبتلا خواهد شد كه براي رفع اين مشكلات دست به اقداماتي از جمله خودرارضايي ، روابط فرازناشويي و خيانت خواهد زد.

8- اعتياد همسر

9- خيانت همسر و تلافي خيانت او

گاهي اوقات تنها دليل خيانت از طرف زنان اين است كه خانم متوجه خيانت همسر خود شده است و با اين كار مي خواهد به او بفهماند كه اين عمل تا چه حد دردناك و سخت است و با اين كار حس انتقام جويي او فروكش كند.

10- شبكه هاي اجتماعي

شبكه هاي اجتماعي موجب فراموش شدن روابط واقعي و توجه به روابط مجازي مي شود كه با اين كار حس تنهايي در افراد به مرور زمان افزايش خواهد يافت و در نهايت براي افراد متاهل اين روابط مجازي به مرور زمان جايگزين روابط واقعي با همسر و سردي روابط مي شود.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

نشانه هاي خيانت زنان متاهل

دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل

  • تغييرات ناگهاني در رفتار و ظاهر ، كه در گذشته هيچ يك از آن ها وجود نداشته است
  • طفره رفتن از توضيح دادن اتفاقات روزمره برعكس گذشته
  • فراموشكاري
  • وابستگي بيش از حد به گوشي و دور نگه داشتن آن از همسر
  • سرد شدن در رابطه جنسي به دفعات مكرر

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

واكنش هاي هيجاني پس از كسف خيانت همسر

  • انكار
  • خشم
  • عصبانيت
  • افسردگي
  • حس تلافي و انتقام

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

فرايند بخشش بي وفايي همسر

دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل

با توجه به اينكه روابط نامشروع، منجر به بروز واكنش هاي منفي متفاوتي مي شود ، فرايند مشـاور ه اين افراد قابل پيش بيني نيست و از الگوي درماني منظمي پيروي نمي كند. هر چند منطقي است كه به خيانت و بي وفايي همسران ، به عنوان بحران در روابط زناشويي نگريسته شود ولـي بـا توجـه بـه اينكه آسيب وارده ، احساس اعتماد زوج ها را خدشه دار كرده و فرض هاي اساسي زنـدگي مشـترك را زير سؤال برده است ، علي رغم دريافت كمك هاي حرف هاي و تخصصي مشـاوران ، فراينـد بهبـودي و احياي مجدد زندگي مشترك ، نامعلوم و غير قابل پيش بيني است.

ممكن است برخي از افراد به دلايل متفاوتي كه قابل احترام نيز است بخواهند همسر خطاكار خود را ببخشند و به زندگي دوباره با او ادامه دهند در اين شرايط يكي از مسائلي كه بايد از آن اطمينان يافت اين است كه اين عمل مجددا از طرف فرد خطا كار تكرار نخواهد شد . بخشش را با مصالحه ، عفو قانوني ، چشم پوشي و فراموشي نبايد اشتباه گرفت زيرا بخشش فرآيندي درون فردي است كه طي آن جنبه هاي شناختي ، احساسي و رفتـاري فـرد در برابـر خطـا و خطاكار تغيير مي كند. تعريفي كه بيشتر مورد توافق است عبارت است از : "انگيزشي كه سبب كاهش كناره گيري ، خشم و انتقام نسبت به فرد خطاكـار مـي گـردد و احساسـات مثبـت را افـزايش داده است و جايگزين افكار منفي مي كند.

مراحل بخشش به صورت زير است:

1- برخورد

در مرحلـه اول ، خيانت موجب شكسته شدن فرض هاي اساسي زندگي مشترك مـي شـود. فـرد آسيب ديده از همسر و ارتباط با او كناره گيري مي كند. اين يك واكنش طبيعي به حوادث استرس زا و رنج آور است.

2- جست و جوي چرايي

در مرحله دوم گوش به زنگي (هشياري بالا) و رفتارهاي تلافي جويانه ديـده مـي شـود. اغلب نظريه هاي بخشش و تروما بيان مي كنند كه در اين مرحله فرد آسيب ديده تلاش مي كنـد كـه بفهمد كه چرا آن اتفاق افتاده است. درك علت خيانت يا حادثه ، باعث افزايش احسـاس كنتـرل روي زندگي ، احساس امنيت و اطمينان و كاهش احساس ناتواني مي شود.

3- بهبود

در مرحله سوم ، فـرد بـه سـمت كنترل بيشتر زندگي حركت كرده و به فراسوي حادثه مي رود. در اين مرحله احساسات منفي كمتـري نسبت به همسرش دارد و متوجه مي شود كه خشم مداوم نسبت به همسر اثرات مخربي روي خـود او دارد. او پي مي برد كه با ادامه تنبيه ، به احساس برابري نخواهد رسيد وي در صورت ماندن در رابطه فرايند بخشش را طي مي كند.

[contact_info title= "دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل"] 

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد ... 

منبع:دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل

جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان -  پرده بكارت و انواع پرده بكارتمشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن -زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد

 


برچسب: خيانت. روابط زناشويي. خيانت زناشويي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۸:۲۰ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :