الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

برنامه ريزي كنكور انساني

ضرايب مطالعاتي كنكور انساني ۹۹

ضرايب دروس عمومي در كنكور سراسري

عنوان درس

ضريب

زبان و ادبيات فارسي ۴
فرهنگ و معارف اسلامي ۳
زبان عربي ۲
زبان خارجي ۲

 

ضرايب دروس گروه آزمايشي انساني در كنكور سراسري

عنوان درس

زيرگروه ۱

زيرگروه ۲

زيرگروه ۳

زيرگروه ۴

زيرگروه ۵

رياضي ۲ ۴ ۴ ۳ ۳
اقتصاد ۱ ۲ ۳ ۲ ۲
زبان و ادبيات فارسي ۴ ۲ ۲ ۲ ۲
زبان عربي ۴ ۱ ۱ ۱ ۱
تاريخ و جغرافيا ۱ ۱ ۱ ۳ ۱
علوم اجتماعي ۱ ۳ ۲ ۲ ۳
فلسفه و منطق ۳ ۱ ۱ ۲ ۲
روان شناسي ۱ ۲ ۱ ۳ ۳

 

معرفي بهترين منابع كنكور انساني ۹۹

انتخاب منابع كمك آموزشي مناسب و كارآمد در تكميل شدن فرايند مطالعه و رسيدن به موفقيت جزو اصول اصلي يك برنامه ريزي منسجم و كامل است. يكي از نكات حائز اهميت در انتخاب منابع اين است كه براي دروس خود تعدد منابع نداشته باشيد يعني وقت خود را براي درست و اصولي خواندن يك منبع كمك درسي خوب صرف كنيد نه چندين منبع ضعيف و سطح پايين. انتشارات مناسب در زمينه منابع كمك درسي رشته انساني:

  • ادبيات فارسي : انتشارات نشر الگو ، ميكرو طبقه بندي گاج
  • عربي : گاج نقره اي ، انتشارات مبتكران ، انتشارات خيلي سبز
  • دين و زندگي : گاج نقره اي ، آبي قلم چي ، انتشارات نشر الگو
  • زبان انگليسي : انتشارات مبتكران به قلم آقاي شهاب اناري ، سير تا پياز انتشارات گاج
  • رياضي : انتشارات مبتكران ، خيلي سبز ، لقمه رياضي انتشارات مهر و ماه
  • اقتصاد : ماجرا هاي من و درسام انتشارات خيلي سبز ، لقمه اقتصاد انتشارات مهر و ماه
  • روانشناسي : انتشارات خيلي سبز ، آزمون هاي تدريجي روانشناسي انتشارات فائق ، لقمه روانشناسي انتشارات مهر و ماه
  • فلسفه و منطق : انتشارات مبتكران به تاليف آقاي حجازيان ، فلسفه خيلي سبز
  • علوم اجتماعي : جامعه شناسي خيلي سبز ، جامعه شناسي مهر و ماه
  • تاريخ و جغرافيا : آبي قلم چي ، تاريخ و جغرافي رزمندگان ، جغرافي خيلي سبز ، تاريخ خيلي سبز

 

يك برنامه ريزي كنكور خوب چه ويژگي هايي دارد؟

مشخص كردن هدف

اينكه هدف شما براي شركت در كنكور قبولي در چه رشته اي است، در برنامه ريزي از اهميت ويژه اي برخوردار خواهد بود زيرا قبولي در رشته ها و دانشگاه هاي مختلف رتبه و درصد هاي متنوعي را مي طلبد و طبيعي است كه براي رسيدن به درصد ها و رتبه هاي عالي ساعت هاي مطالعه زيادي را در برنامه ريزي خود بگنجانيد. به عنوان مثال ساعات مطالعه داوطلبي كه براي قبولي پزشكي درس مي خواند با داوطلب قبولي در رشته روانشناسي تفاوت زيادي خواهد داشت.

اختصاصي بودن براي هر فرد

شما در اين دنيا منحصر به فرد هستيد و شخص ديگري وجود ندارد كه اهداف و علايقي عينا مشابه شما داشته باشد. بنابراين يك برنامه ريزي صحيح بايد بر اساس خصوصيات روحي و جسمي شما تنظيم شود.

سادگي و انجام پذيري

حتما سعي كنيد برنامه اي براي خودتان آماده كنيد كه بتوانيد آن را اجرا كنيد. به معناي ديگر برنامه نبايد فراتر از حد توان شما باشد. دانش آموزاني كه در ابتداي كار برنامه اي فضايي براي خود تنظيم مي كنند! در نهايت موفق به انجام درست برنامه ريزي نشده و انگيزه ي خودشان را از دست مي دهند.

انعطاف پذيري

حتما در برنامه ريزي خود ساعاتي را براي جبران زمان هايي كه به دلايلي همچون اتفاقات غير منتظره نتوانسته ايد مطابق برنامه پيش برويد، داشته باشيد. زيرا باعث اتفاقات عمده اي در برنامه ريزي شما خواهد شد.

تنوع و قابل ارزيابي بودن

مطالعه يك درس خاص ۵-۶ ساعت پشت سر هم روش اشتباهيست كه اكثر داوطلبان دارند. حتما در برنامه خود تنوع را رعايت كنيد تا ذهنتان كمتر خسته شده و مطالب بيشتري را در خود جاي دهد. همچنين برنامه شما مي بايست قابليت نشان دادن ميزان پيشرفت و يا پسرفت شما را داشته باشد تا متوجه نقاط ضعف خود شده و سعي در برطرف كردن آنها كنيد.

نكات و توصيه هاي مهم در برنامه ريزي كنكور

واقعي فكر كنيد

 شما توانايي هاي خودتان را بهتر از هر كس ديگري مي شناسيد بنابراين بلند پروازي نكنيد و برنامه اي خارج از توان خود آماده نكنيد و به مرور پيشرفت خود را بالا ببريد.

افزايش تدريجي ساعات مطالعه هفتگي

تا پايان هفته سوم فقط به ايجاد عادت مطالعه از روي برنامه بپردازيد و روزانه ۲۰ دقيقه( درهرهفته) به ساعت برنامه ي خود اضافه كنيد. پس از يك ماه ساعت مطالعه هفتگي شما ۱۰ساعت افزايش خواهد داشت و به اين صورت پس از رسيدن به حد مطلوب، تداوم و استمرار خواهد يافت.

برنامه ريزي براي درس هاي سخت

مباحث پيچيده و سخت را زماني مطالعه كنيد كه كارايي و توان ذهني بالايي داريد. مثلا، درس هاي محاسباتي و مفهومي مانند عربي و رياضي را در صبح كه آمادگي ذهني بالاتري داريد مطالعه كنيد.

-پس از ۴۵ تا يك ساعت مطالعه بي وقفه حتما تايم استراحت كوتاهي در حد ۱۰-۱۵ دقيقه داشته باشيد.

-يادداشت برداري ، نوشتن نكات مهم ، حاشيه نويسي و خلاصه نويسي هم از نكات بسيار مهم كنكوري خواندن است.

-برنامه ريزي خود را براساس ضرايب دروس در كنكور بچينيد و ساعات بيشتري را براي دروسي كه ضرايب بيشتري دارند اختصاص دهيد.

براي تست ها نيز برنامه ريزي كنيد

 تا حد ممكن تعداد تست هايي كه قرار است در يك هفته كار كنيد را مشخص كنيد تا بتوانيد براي تست ها هم برنامه ريزي كنيد. در دروسي كه احساس ضعف مي كنيد حتما هر روز تست زني داشته باشيد، كم بودن تعداد تست ها مهم نيست تداوم مهم است. مثلا اگر هر شب چند عدد تست رياضي حل كنيد پس از مدتي ميزان پيشرفت خود و بالا رفتن سرعت تست زني را در اين درس احساس خواهيد كرد.

ورزش روزانه حتما لازمه!

پيشنهاد مي كنيم حتما روزانه ۱۵ الي ۳۰ دقيقه را به ورزش سبك اختصاص دهيد. انجام نرمش هاي سبك در سرحال بودن و افزودن انرژي شما نقش مهمي خواهد داشت.

خواب كافي داشته باشيد

 سر وقت خوابيدن باعث مي شود تا شب ها زودتر بخوابيد و صبح ها هم زودتر و سرحال تر از خواب بيدار شويد. تنظيم خواب براي درس خواندن و كنكور يكي از اصول اوليه است.

تفريح هفتگي يادت نره!

روز جمعه يا وسط هفته و يا هر روزي كه احساس مي كنيد نياز به تفريح داريد، تفريح كنيد با دوستان خود بيرون رفته و به تفريح مورد علاقه تان بپردازيد.

چطور براي مرور درس ها برنامه ريزي كنيم؟

مرور از مهم ترين فرايند هاي آمادگي كنكور است كه باعث تسلط شما بر روي اطلاعات و مباحث مي گردد. امكان ندارد داوطلبي تنها با يكبار مطالعه به درك درستي از اون مطلب برسد لذا، رمز يادگيري موثر تكرار مطالب است. تكرار يكي از اهرم هاي قدرتمند داوطلبان كنكوريست كه باعث مي شود مغز به اصطلاح شير فهم بشود!

برنامه ريزي تابستان براي كنكور

تابستان فرصت مناسبي براي جبران اشكالات و عقب افتادگي ها در دروس پايه است، پس آن را غنيمت بدانيد.در برنامه ريزي تابستان دو هدف را فراموش نكنيد: ۱- برنامه ريزي براي نقاط قوت و دروسي كه در آنها قوي تر هستيد. ( نقاط قوتتان را حفظ كنيد)

۲- برنامه ريزي براي نقاط ضعف و دروسي كه در آنها ضعيف هستيد. ( نقاط ضعف خود را شناسايي و تقويت كنيد)

هر روز چه درس هايي بخونيم؟

شما دو مجموعه درس براي براي كنكور پيش روي خود داريد، دروس عمومي و اختصاصي. بنابراين برنامه مطالعاتي شما بايد تركيبي از اين دو گروه باشد البته به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نسبت مطالعه دروس اختصاصي و عمومي يكسان نيست.

نسبت مطالعه اين دو گروه مي تواند به شرح زير باشد:

فصل تابستان۸۰ درصد زمان مطالعاتي  روزانه براي دورس اختصاصي و ۲۰ درصد براي دروس عمومي.

فصل پاييز۷۰ درصد  زمان مطالعاتي روزانه براي دروس اختصاصي و ۳۰ درصد براي دروس عمومي.

فصل زمستان۶۰ درصد  زمان مطالعاتي روزانه براي دروس اختصاصي و ۴۰ درصد براي دروس عمومي.

فصل بهار۵۰ درصد  زمان مطالعاتي روزانه براي دروس اختصاصي و ۵۰ درصد براي دروس عمومي.

 

در برنامه ريزي مون با فضاي مجازي( اينستاگرام، تلگرام،…) چه كنيم؟

استفاده از شبكه هاي اجتماعي خيلي شيرين و جذاب است پس بايد بسيار كنترل شده باشد زيرا در غير اين صورت شما را از برنامه مطالعاتي خود عقب خواهد انداخت و ممكن است اين عقب ماندن غير قابل جبران باشد.  مي توانيد در ماه هاي ابتدايي تا حد امكان براي با خبر شدن از اخبار و مطالب كنكوري، بعد از اجراي كامل برنامه ۴۵ دقيقه تا يك ساعت را اختصاص بديد براي استفاده از گوشي تا استفادتون بيشتر از حد مشخصي نشده و لطمه اي به زمان و كيفيت درس خواندن شما نرساند.

شرايط محيط مطالعه چطور بايد باشد؟

علاوه بر صندلي و حالت نشستن شما كه خيلي اهميت دارد و مي بايست صاف نشسته و روي كتاب خم نشويد، محيط مطالعه نيز بايد داراي شرايطي باشد من جمله:

  • مكان مطالعه بايد داراي نور كافي و تهويه مناسب باشد.
  • بهتر است مكان مطالعه ثابت و اختصاصي باشد. مثلا اگر نمي توانيد هر روز به كتابخانه برويد بهتر جاي مناسبي را در منزل براي مطالعه در نظر بگيريد.
  • هر وسيله اي كه حواستان را پرت مي كند از اطراف خود دور كنيد و محيط اطرافتان را طوري آماده كنيد كه تمركز شما را حين مطالعه مخدوش نكند.

شركت در آزمون هاي آزمايشي چقدر در رسيدن به موفقيت شما براي كنكور تاثير گذاره؟

هدف از شركت در آزمون هاي آزمايشي انسجام برنامه ي مطالعاتي و بهبود كيفيت آموزشي داوطلب كنكوري است. به اين معنا كه مي توان از طريق آزمون هاي آزمايشي وضعيت درسي خود را با ساير رقباي هم گروه خود بسنجيد و ارزيابي كنيد. از آزمون هاي به نام و مطرح مي توان ازمون هاي آزمايشي زير را معرفي كرد:

  1. اولين و قديمي ترين موسسه برگزاري آزمون هاي آزمايشي كشوركه سالهاست در اين عرصه كار مي كند و داراي جامعه آماري بالاييست كانون فرهنگي و آموزشي قلم چي است. بنابراين چنانچه به دنبال سنجش و يافتن نقاط قوت خودتان بوده و از حضور در يك جو پر فشار رقابتي ترسي نداريد و تنها به دنبال پيشرفت در دروس خود هستيد شركت در اين آزمون ها را به شما توصيه مي كنيم.
  2. آزمون هاي آزمايشي گزينه دو نيز از نظر سابقه و قدمت بعد از كانون در رتبه دوم قرار دارد و شعار اصلي آنها تطابق تست هاي آزمون ها با تست هاي كنكور سراسريست.
  3. آزمون هاي نوپاي گاج نيز اين روز ها با تبليغات و جوايز زيادي كه براي دانش آموزان در نظر گرفته بسيار پر طرفدار است و بر خلاف تازه كار بودن تست هايي با كيفيت و هم سطح كنكور سراسري طرح مي كند.
  4. افرادي كه فكر مي كنند تست هاي آزمون هاي آزمايشي سنجش را طراحان واقعي كنكور، مطرح مي كنند در اشتباهند. سيستم آزمون هاي آزمايشي تحت نظر تعاوني سازمان سنجش است اما به طور كلي سطح تست هاي سنجش نرمال است.

آيا براي آمادگي در كنكور ۹۹ داشتن مشاور حتما لازمه؟

اگر مي توانيد تمامي نكات و مطالبي را كه در اين مقاله گفته شد را اجرا كنيد و از اراده و انگيزه بالايي براي رسيدن به هدف خود برخوردار هستيد حتما نيازي به داشتن مشاور و پرداخت هزينه هاي بالا نيست. اما اگر حس مي كنيد باز هم در نوشتن برنامه ريزي دچار مشكل خواهيد شد و نياز به نظارت يك نفر كه پيگير كارهاي شما باشد، داريد حتما با توجه به شرايط خودتان يك مشاور و پشتيبان انتخاب نماييد. در اين راستا مشاوران برتر مركز الو مشاوره نيز مي توانند شما را در انجام برنامه ريزي براي رسيدن به موفيت در كنكور سراسري راهنمايي كنند.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره برنامه ريزي كنكور انساني

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:برنامه ريزي كنكور انساني


معرفي زيرگروه هاي رشته انساني - برنامه ريزي كنكور هنر ۹۹ - برنامه ريزي كنكور رياضي - معرفي زير گروه هاي رشته رياضي - دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه كنكور سراسري رياضي ۹۸ - منابع كنكور سراسري تجربي ۹۹ - بودجه بندي كنكور انساني نظام قديم و نظام جديد - بودجه بندي كنكور - زيرگروه هاي رشته تجربي - 

 


برچسب: برنامه ريزي.كنكور سراسري.كنكور انساني.،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۸:۲۸ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :