الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

آينده شغلي و بازار كار رشته مديريت

نگاهي به گرايش هاي رشته مديريت و بازار كار آن

  • مديريت بازرگاني: رشته مديريت بازرگاني فردي خلاق مي خواهد تا بتواند بعد از فارغ التحصيلي با ايجاد بازار كار جديد ، ابداع روش هاي جديد در عرضه و توضيع كالا در بازار و رساندن به دست مصرف كننده و همچنين ارائه خدمات نوين در كشور خود كارآفريني نمايد. وزارت بازرگاني ، واحد هاي توليدي بزرگ ، ادارات دولتي و تمامي واحد هاي صنفي كه نياز به يك مدير بازار يابي و فروش داشته باشد از مراكز جذب فارغ التحصيلان اين گرايش هستند.
  • مديريت دولتي: فارغ التحصيلان اين گرايش مي بايست توانمندي هايي نظير برنامه ريزي و اجراي آن ، سازمان دهي كاركنان ، تعيين عمليات استخدامي پرسنل و نظارت و رهبري واحد ها را بر عهده بگيرند. و معمولا در موسسات دولتي و خدمات عمومي مشغول مي شوند.
  • مديريت صنعتي: فارغ التحصيلان اين گرايش با استفاده از شناخت خود از مسائل مالي و همچنين رفتاري نيروهاي سازمان ها ، مي توانند در هدايت واحد هاي صنفي مختلف مفيد باشند و راندمان واحد هاي تحت نظر را بالا ببرند.
  • مديريت مالي: مديران مالي در سازمان ها و شركت هاي مختلفي از جمله بانك ها ، شركت هاي بيمه ، سازمان هاي دولتي و شركت هاي خصوصي كار مي كنند و در افزايش سود و افزودن دارايي هاي شركت ها تاثير گذارند.
  • مديريت جهانگردي: با توجه به اينكه كشور ايران از پتانسيل هاي بسيار زيادي براي جذب گردشگر از سراسر جهان برخوردار است ، بنابراين با برنامه ريزي و همت مسئولين در راستاي جذب گردشگر و توريست ، آينده بسيار روشني در انتظار فارغ التحصيلان رشته جهانگردي مي باشد.
  • مديريت فناوري اطلاعات: فارغ التحصيلان اين رشته با تسلط به مباحث تئوري مديريت و منابع انساني و با فراگيري مباحث تخصصي و آشنايي با دروس كامپيوتر و IT ، امكان برقراري ارتباط با سطوح عملياتي و هدايت موسسات توليد كننده نرم افزار سازمانهاي بزرگ را بر عهده خواهند داشت.
  • مديريت بيمه: فارغ التحصيلان اين گرايش با كسب مهارت هاي لازم قادر خواهند بود تا در سمت مديريت ، سازمان هاي بيمه كشور را توسعه و ارتقا دهند و با راه اندازي دفاتر نمايندگي علاوه بر بهينه سازي شبكه فروش ، خدمات مشاوره اي به اقشار مختلف بيمه گذاران بدهند و از هزينه هاي مختلف جامعه پيشگيري كنند.

توانايي هاي مورد نياز رشته مديريت

داوطلب بايد از توان كافي در درس‌هاي رياضي، آمار، اقتصاد و زبان انگليسي برخوردار باشد و درك بالايي در فهم مطالب به ويژه در زمينه امور مالي داشته باشد، قدرت رهبري، اعتماد به نفس، روابط اجتماعي خوب، توان تجزيه و تحليل و قدرت بيان قوي از ويژگي‌هاي لازم براي دانشجوي رشته مديريت در تمامي گرايش‌هاست. البته در گرايش هاي بازرگاني و صنعتي بايد به مسائل تجاري و اقتصادي نيز علاقه مند باشد و براي تجزيه و تحليل مطالب بايد در درس رياضي قوي بوده و بتواند مطالب را به درستي و زيبايي بيان كند. دانشجوي رشته مديريت بايد خلاقيت، نوآوري و قدرت تشخيص خوبي داشته باشد تا بتواند نتيجه تصميمي را كه امروز مي‌گيرد، در آينده ارزيابي كند و بدين وسيله از انجام كارهاي بي‌فايده كه گاه مي‌تواند ضرر و زيانهاي غيرقابل جبراني نيز به همراه داشته باشد، جلوگيري كند.

آيا نقش هاي مديريتي براي خانم ها مناسب هستند؟

يكي از رموز موفقيت سازمان‌هاي پيشرو در جهان استفاده از نيروهاي خانم در امور مختلف بويژه زمينه‌ هاي مديريتي است. مديريت منابع انساني يكي از بخش‌هاي بسيار مهم و اساسي در هر سازمان است كه وظيفه تعامل مديران سازمان با كارمندان خود را برعهده دارد، معمولاً آقايان براي تصدي اين شغل مناسب نيستند، زيرا اغلب آن‌ها خجالتي بوده و يا از صحبت رودر رو با كارمندان خود فراري هستند، در عوض خانم‌ها به دليل اينكه قدرت تعامل اجتماعي بالاتري دارند و معاشرتي‌تر هستند ، مي‌ توانند با كارمندان در خصوص مشكلات ارتباط برقرار كنند و نقص‌ها و ضعف‌هاي سيستم را بر طرف كنند و كارايي سازمان را بالا ببرد.

بهترين گرايش رشته مديريت كدام است؟

اگر بخواهيم تنها بر اساس بازار كار فارغ‌ التحصيلان هر يك از گرايش‌هاي رشته مديريت به سوال فوق پاسخ دهيم، به نظر مي‌رسد در شرايط فعلي گرايش‌هاي مديريت بازرگاني و MBA از بازار كار بهتري برخوردار باشند، ليكن ساير رشته ها و گرايش ها نيز با توجه به شرايطي كه هر فرد دارد مي‌تواند مناسب باشد.
رشته مديريت دولتي براي كساني كه درك مباحث كمّي برايشان دشوار است و احتمالاً در حال حاضر در سازمان‌هاي دولتي مشغول به كارند يا در آينده شانس استخدام در سازمان‌هاي دولتي را دارند رشته مناسبي است. همچنين براي دانشجوياني كه از رشته‌هاي غيرمرتبط مانند رشته زبان انگليسي، حقوق يا ادبيات قصد دارند در مقطع كارشناسي ارشد رشته مديريت ادامه تحصيل دهند، گرايش مناسب‌تري است.

چنانچه با مطالعه منابع فوق نياز به آشنايي بيشتر با رشته مديريت و يا بازار كار ساير رشته ها همچون بازار كار رشته معماري ، بازار كار رشته مهندسي شيمي، …  داشتيد مي توانيد همواره با مشاوران مركز الو مشاوره در تماس باشيد.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره آينده شغلي و بازار كار رشته مديريت 

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:آينده شغلي و بازار كار رشته مديريت

بازار كار رشته روانشناسي -  وضعيت بازار كار رشته حقوق - آينده شغلي و بازار كار رشته روانشناسي - آينده شغلي و بازار كار رشته مهندسي پزشكي - وضعيت بازار كار رشته مهندسي برق - آينده شغلي و بازار كار رشته داروسازي - آينده شغلي و بازار كار رشته پرستاري - آينده شغلي و بازار كار رشته مديريت -

 


برچسب: بازار كار.رشته مديريت.بازار كار مديريت.،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۳:۵۷ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :