الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

اعتياد به رابطه جنسي

اعتياد جنسي چيست؟

اعتياد جنسي براي توصيف كساني به كار مي رود كه به صورت وسواسي در پي تجارب جنسي هستند و اگرنتوانند تكانه هاي جنسيشان را ارضاء كنند رفتارشان مختل ميشود. اين افراد در درون خود احساس فشاري مي كنند كه فكرشان را درگير كرده است و براي رسيدن به آرامش فكر تمايل به ارضاي جنسي دارند.

اما نكته اي كه بسيار حائز اهميت است اين است كه اين افراد نمي دانند كه با ارضاي اين نياز در هر بار باعث مي شوند كه اين افكار ادامه دار باشند و وارد يك سيكل بيمارگون از افكار و به دنبال آن رفتارهاي جنسي مي شوند.اعتياد به رابطه جنسي رفتاري است كه در هردوجنس (مردان و زنان) ديده مي شود اما نرخ شيوع آن در مردان بسيار بيشتر از زنان مي باشد.

فرد معتاد به رابطه جنسي لزوما داراي نياز جنسي قوي نمي باشد و حتي ممكن است در برخي مواقع اين نياز در فرد بسيار كم باشد اما از لحاظ ذهني نياز مبرمي به برقراري رابطه جنسي دارد.(تفاوت افراد بيش فعال جنسي و افراد معتاد به رابطه حنسي )

اين گونه افراد مادامي كه نياز جنسيشان رفع مي شود ديگر تنش اوليه را احساس نمي كنند هرچند كه ممكن است پس از ارضاي جنسي احساس گناه داشته باشند اما زماني كه نتوانند به رفع نياز بپردازند احساس اضطراب و نگراني را تجربه خواهند كرد و  همين عامل در بسياري از مواقع زندگي فرد را دچار اختلال مي كند به اين صورت كه ممكن است فرد وظايف شغلي ، تحصيلي و اجتماعي خود را نتواند به خوبي انجام دهد.

انواع اعتياد به رابطه جنسي

اعتياد به رابطه جنسي

  • داشتن روابط جنسي متعدد (لزوما موجب اين رفتار نمي شود اما در اكثر مواقع به اين شكل نمود پيدا مي كند)
  • رابطه جنسي با افراد فاحشه در ازاي پرداختن پول
  • اشتغال ذهني مداوم در مورد سكس و رها نشدن از اين تفكر
  • احساس فشار براي نگاه كردن به تصاوير و فيلم هاي مستهجن
  • داشتن افكار و روياهاي فانتزي
  • خود‌ارضاييِ جبري (خود‌ارضايي بر اثرِ احساس اجبار شديد دروني)
  • رابطهٔ جنسي مجازي (از طريق اينترنت، پيامك و …)

آيا اعتياد جنسي اختلال است؟

فرد معتاد به رابطه جنسي مانند هر نوع اعتياد ديگري (اعتياد به مواد مخدر ، اعتياد به اينترنت ) براي رسيدن به آرامش رواني و برقراري تعادل زندگي نيازمند يك محرك بيروني (معشوقه هاي متعدد ) مي باشد. افراد معتاد به سكس در درون خود يك احساس فشار و احساس نيازي دارند كه خود را قادر به كنترل آن نمي دانند و به همين خاطر براي رفع اين نياز دست به اقداماتي از جمله داشتن روابط متعدد ، خودارضايي هاي مكرر ، اقدام به تحريك خود از طريق نگاه كردن به تصاوير و فيلم هاي تحريك كننده مي پردازند.

پژوهشگران عنوان مي كنند كه اعتياد جنسي ويرانگر است و مي تواند روابط خانوادگي را نابود ميكند. افراد داراي اعتياد جنسي بيشتر در معرض رفتارهاي منحرف قرار خواهند گرفت.

عوارض جانبي اعتياد رابطه جنسي

اعتياد به رابطه جنسي

  1. ابتلا به بيماري هاي مقاربتي و انتقال اين بيماري ها به افراد ديگر ( انتقال ويروس ايدز ، انتقال ويروس HPV ، تبخال تناسلي ، زگيل تناسلي ، سوزاك ، سيفليس ،ورود انواع انگل ها ، ورود انواع باكتريها)
  2. از بين رفتن اعتماد به نفس 
  3. از بين رفتن عزت نفس
  4. ارضا نشدن فرد به صورت سكس طبيعي
  5. مشكلات مالي
  6. فروپاشي زندگي خانوادگي در صورت تاهل
  7. اختلال در عملكرد شغلي ، تحصيلي ، اجتماعي
  8. سو استفاده در مواد مخدر

علل اعتياد رابطه جنسي

علل فيزيولوژيكي

تاكنون هيچ علتي مشخصي براي اين اختلال مشخص نشده است اما احتمال مي رود كه بخشي از سيستم مغزي («مغزِ مياني» يا ميان‌مغز يا مزانسفال) اين افراد كه مسئول پاداش و تقويت است دچار نقص شده است .اين قسمت از مغز مسئول لذت بردن است كه افراد با اعتياد جنسي ، با انجام رفتارهاي جنسي سعي در تحريك اين قسمت دارند . تحريك اين قسمت باعث ترشح ماده دوپامين مي شود كه باعث سرخوشي و لذت در افراد مي شود.

علل رواني شناختي

طبق مطالعات و تحقيقات انجام شده شيوع اين رفتار در ميان افرادي كه در كودكي مورد سوء استفاده جنسي قرار گرفته اند بسيار بيشتر از ساير افراد است.شايد به اين خاطر كه اين افراد با اين رفتارهاي جنسي مي خواهند انتقام مورد سوء استفاده قرار گرفتن خود را از ساير افرد بگيرند.

اختلال بيش فعالي نيز ممكن است موجب اعتياد جنسي شود زيرا يكي از صفات بارز افراد مبتلا به اختلال بيش فعالي ، تكانشگري است كه همين امر مي تواند موجب رفتارهاي تكانشي و بي پروا در زندگي فرد شود كه رفتارهاي جنسي از اين قاعده مستثني نيست.

علل اجتماعي

سابقه اعتياد در خانواده

داشتن خانواده ناكارآمد

شرايط و موقعت هاي استرس زا

بحران هاي زندگي (ورشكستگي مالي ، از دست دادن فردي عزيز)

علت اعتياد جنسي هرچه كه باشد در صورتي كه زندگي فرد را مختل كرده باشد مي بايست از سوي درمانگران حرفه اي مورد بررسي قرار بگيرد و به مثابه آن فرايندهاي درماني كه متناسب با شرايط مراجعه مي باشد ، دنبال شود. اما متاسفانه بسياري از افراد مبتلا به دليل شرم از بازگوكردن مشكلات جنسي خود از كمك گرفتن از افراد متخصص امتناع مي كند كه همين مورد مي تواند موجب پيش رفتن اين بيماري شود.

براي دريافت راهنمايي در اين زمينه مي توانيد با مشاوران مركز الومشاوره تماس حاصل فرماييد.

درمان اعتياد رابطه جنسي

دارودرماني

داروهاي ضداضطراب و ضد افسردگي براي درمان اعتياد جنسي مورد استفاده قرار مي گيرد البته تجويز اين داروها پس از معاينه رواني و درصورتي كه علت اين اختلال استرس و اضطراب و يا وسواس تشخيص داده شود صورت مي گيرد.

درمان شناختي – رفتاري

در اين روش با استفاده از تكنيك ها و روش هايي سعي در بازسازي شناختي و اصلاح افكار اشتباه ،كاهش رفتارهاي منفي و افزايش رفتارهاي مثبت ، اطلاع از موقعيت هايي كه موجب اين رفتارها مي شوند ، است.

آموزش هاي خودمديريتي

اين آموزش را افراد مي توانند از طريق پيوستن به گروه هايي از جمله انجمن هاي گمنام دريافت كنند.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اعتياد به رابطه جنسي

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد …

منبع:اعتياد به رابطه جنسي

عزت نفس و راهكارهاي مقابله با آن-علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله باآن-ملال جنسيتي و علت هايش-انواع اختلالات جنسي ودرمان آنهاخودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن-سن ازدواج


 


 


برچسب: رابطه جنسي.اعتياد.الو مشاوره.،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۶:۲۷ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :