الو مشاوره الو مشاوره .

الو مشاوره

چگونه آرامش داشته باشيم

راه هاي داشتن ذهن آرام

مهم ترين قدم براي رسيدن به آرامش در زمان انجام كار ، آن هم در كوتاه ترين زمان ، اين است كه شما تصميم بگيريد آرامش داشته باشيد . پس از همين حالا تصميم بگيريد.

قانون جذب را دست كم نگيريد:

قانون جذب مي‌گويد كه شما هر چيزي را كه به طور پيوسته به آن فكر كنيد به دست خواهيد آورد. پس چنانچه ذهن شما هميشه پر از آشوب است و افكار نامنظمي توليد مي‌كند ، پس در زندگيتان هم همين‌ ها را به‌ دست خواهيد آورد. حتي رؤياها و خواب‌هايتان هم بازتابي از افكار و دغدغه‌ هاي شما هستند.

كمتر براي تلوزيون و فضاي مجازي وقت بگذاريد:

تلويزيون و فضاي مجازي بزرگ‌ ترين ابزار كنترل ذهن و افكار هستند. در واقع ، طرز فكر و نگرش‌تان نسبت به زندگي كاملا تحت تأثير قرار مي‌گيرد. تمام طرز فكر شما در مورد اينكه چه كسي هستيد ، چه بايد بكنيد ، چه لباسي بايد بپوشيد ، چه گوش كنيد ، چه بخوريد و … همگي به وسيله‌ي جريان رسانه‌ها هدايت مي‌شود. به همين خاطر ذهنتان درگير مي‌شود ، قضاوت مي‌كند و در نهايت به تناقض رسيده و نمي‌تواند بفهمد كه چه چيزي واقعي است و چه چيزي نيست.

در لحظه زندگي كنيد:

هميشه بخشي از ذهن ، درگير گذشته يا آينده است. اگر در لحظه زندگي كنيد، مي‌توانيد از شر آن چيزهايي كه تحت كنترلتان نيست خلاص شويد. براي اين كار لازم نيست به كل گذشته را فراموش كنيد يا اينكه بي‌خيال آينده شويد. كافي است بدانيد كه گذشته‌ ها را نمي‌توان تغيير داد و آينده هم هنوز نيامده است. پس چرا بايد بي‌مورد وقت‌تان را تلف كنيد؟

سعي نكنيد همه چيز را كنترل كنيد:

خيلي از آدم‌ ها فكر مي‌كنند بايد همه چيز را در زندگيشان كنترل كنند تا خيالشان راحت شود. اين افراد فكر مي‌كنند كه اگر بر اوضاع زندگيشان مسلط نباشند ، نمي‌توانند خودشان را هم كنترل كنند كه البته اين تصور اصلا درست نيست. به همين خاطر نمي‌توانند جلوي خودشان را بگيرند و دست از كنترل هميشگي اوضاع بردارند. حادثه‌ هايي در زندگي هستند كه خارج از كنترل ما اتفاق مي‌افتند. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه مسئوليت رفتار خود را بر عهده بگيريد. اگر سعي كنيد ديگران را هم كنترل كنيد ، چيزهاي زياد ديگري كه بايد نگرانشان باشيد هم پيدا مي‌شوند كه باعث مي‌شوند ذهن آرام شما درگيري بيشتري داشته باشد.

حتما با طبيعت در ارتباط باشيد:

كمي براي طبيعت وقت گذاشته و ارتباط‌‌تان را با آن بيشتر كنيد. مي‌توانيد در يك جاي پر درخت ، ساحل دريا يا هر جاي ديگري كه درونتان را آرام مي‌كند قدم بزنيد و در زيبايي‌ هاي طبيعت غرق شويد. وقتي در طبيعت هستيد، سعي كنيد اصلا به زندگي روزمره فكر نكنيد و فقط روي زيبايي‌ هاي آن تمركز كنيد. حتي نگهداري از گياهان خانگي و ارتباط شما با آن ها هم مي تواند در آرامش شما تاثير گذار باشد.

كمي براي خودتان وقت گذاشته و خوش بگذرانيد:

كارهايي را انجام دهيد كه واقعا دوست داريد. بگذاريد به جاي اينكه به چيزهايي كه واقعا تحت كنترل شما نيستند فكر كنيد ، ذهن‌تان درگير تفريح و خوشي باشد. به زودي متوجه مي‌شويد كه وقتي كارهايي انجام مي‌دهيد كه واقعا برايتان لذت‌بخش هستند ، الگوي افكارتان هم تغيير مي‌كند.

ورزش  و مديتيشن را در برنامه روزانه خود داشته باشيد:

به قول معروف عقل سالم در بدن سالم است. پس اگر از نظر فيزيكي خودتان را تقويت كنيد ، نتيجه‌ي اين تمرينات خودشان را در قدرت فكر و داشتن ذهن آرام نشان مي‌دهند.

گاهي اوقات بيخيال زمان باشيد:

روزهاي تعطيل يا در روزهاي مرخصيتان ديگر به زمان فكر نكنيد. زمان باعث مي‌شود حتي روزهاي تعطيل در ساختار هفته‌ي كاري زنداني شويم.  در تعطيلات فقط كارهايي انجام دهيد كه مختص همان روز است.

مثبت فكر كنيد:

ياد بگيريد كه احساس هايتان را از طريق افكار مثبت مهار كنيد. به دقت افكارتان را زير نظر بگيريد و هنگامي كه يك فكر منفي هجوم مي آورد ، خودتان را وارسي و به جاي آن يك فكر مثبت جايگزين كنيد .ذهن مثبت ، اوضاع مثبت را به خود جلب مي كند. در واقع هر فكر ، صورتي از انرژي است كه در جهت نيكي يا بدي خود توليد مي كنيم.

به گذشته فكر نكنيد:

نگران گذشته و آينده نباشيد ، تنها از زمان حال لذت ببريد. بايد در لحظه زندگي كنيد و اجازه ندهيد نگراني‌هاي گذشته و آينده زندگيتان را تلخ كند ، زيرا نتيجه‌اي جز دلهره و اضطراب ندارد.

بي دليل خودتان را سرزنش نكنيد:

وقتي مدام در حال سرزنش خودتان باشيد ، تنها آرامش را از ذهنتان دور مي كنيد. علت سرزنش كردن خود را پيدا كنيد تا مطمئن شويد خودتان را بي دليل تحت فشار نگذاشته‌ايد.

دست از مقايسه كردن برداريد:

بايستي ببينيد خودتان به دنبال چه چيزي هستيد. هر فردي در زندگي خود الگويي دارد كه آن را دنبال مي كند، پس هر چيزي كه تجربه مي كنيم منحصر به فرد است. خودتان را با كسي مقايسه نكنيد و روي مسير زندگي خود متمركز شويد.

مهربان باشيد و به باورهاي خودتان ايمان داشته باشيد:

مهرباني تأثير فوق‌العاده‌اي روي آرامش ذهنمان دارد. وقتي به كسي محبت مي كنيم ، آن محبت و عشق به ما نيرو و قوت قلب مي دهد.  خودتان را باور كنيد و مدام بگوييد همه چيز درست مي شود ، حتما در صحبت با خودتان از جملات مثبت و پر انرژي استفاده كنيد.

موسيقي گوش كنيد:

گوش دادن به موسيقي روش خوبي براي كم كردن استرس و لذت بردن از آرامش در طول روز است. البته مطمئن باشيد كه موسيقي آرامش بخش گوش مي دهيد موسيقي كلاسيك انتخاب خوبي است كه ضربان قلب و فشار خون را پايين مي آورد.

عواقب پريشاني ذهن چه مي تواند باشد؟

وقتي ذهن آرام نداريد و يا فكرتان هميشه جاي ديگري است ، فرصت‌ها را از دست مي‌دهيد ، قضاوت شما ضعيف مي‌شود و اشتباه مي‌كنيد. انجام يك كار در حالي كه به موضوع ديگري فكر مي‌كنيد ، بدين معناست كه شما اينجا نيستيد ، شما در لحظه حال نيستيد در واقع بدن شما اينجاست در حالي‌كه ذهن شما جاي ديگري است. اگر بدن ، ذهن ، فعاليت و افكار شما با يكديگر هماهنگ باشد و بر يك موضوع متمركز شوند ، مسلما شما زندگي بهتري داريد.
تنها توجه متمركز است كه منجر به موفقيت در كار ، زندگي ، ارتباطات ، درس خواندن و كارهاي سخت مي‌شود. اگر ذهن آرام نداريد و مرتب ذهنتان پريشان است ، شما تبديل به يك شنونده بد مي‌شويد اتفاقات دور و بر خود را نمي‌بينيد و فرصت‌هاي خود را از دست خواهيد داد.

مواد غذايي و خوراكي هاي آرام كننده اعصاب

بدن ما براي داشتن اعصابي آرام به اين چهار ماده ي غذايي احتياج دارد: آدنين ،  تيامين ،  سيتوزين ،  گوآمين كه اين چهار ماده در گوشت ها مانند گوشت گوساله يا گوسفند ، جگر، مغز و قلوه وجود دارند. ويتامين B فاكتور ديگري است كه كمبودش باعث به هم ريختن اعصاب مي شود. مواد غذايي كه ويتامين B به وفور در نوع هاي مختلف در آن يافت مي شود: جوانه گندم و جو، غلات و نان سبوس دار، جگر و انواع گوشت ،دانه آفتابگردان و بادام زميني و نان هاي سبوس دار، جگر گاو، موز, برگه آلو، گوشت گاو و آب پرتقال.  چاي سبز ، شكلات و عسل نيز مي توانند به كاهش رخوت و اضطراب شما كمك كنند.

حرف آخر 

زندگي كردن در لحظه حال و متمركز كردن ذهن بر آنچه در حال انجامش هستيد ، قدرت مافوق انساني نمي‌خواهد تنها كافيست بخواهيد كه آرامش داشته باشيد. در صورت تمايل مي توانيد مطالب ديگر ما همچون علائم و دلايل كمبود اعتماد به نفس  ،قرص هاي خواب آور  و انواع آن و …. را نيز مطالعه كنيد و در صورت نياز با مركز الو مشاوره و كارشناسان برتر ما در تماس باشيد.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره چگونه آرامش داشته باشيم

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون كد و صفر با شماره زير تماس بگيريد

9099072958

پاسخگويي از 9 صبح تا 9 شب حتي ايام تعطيل

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 


منبع:چگونه آرامش داشته باشيم

استرس و اضطراب - تعريف اضطراب وراهكارهاي مقابله با آن - علائم افسردگي وراهكارهاي مقابله با آن - انواع اختلالات جنسي و درمان - اختلال ملال جنسي به همراه علت هايش - مشاوره ازدواج - خودارضايي و عوارض و پيامدهاي آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبيني وراهكارههاي تقويت آن - وسواس و راهكارهاي مقابله - مشاوره روانشناسي تلفني - آموزش كنترل خشم در كودكان - تفاوت هاي مهم زنان و مردان در رابطه جنسي خيال پردازي جنسي چيست؟ - مديتيشن چيست و فوايد آن چگونه است؟ - جذاب ترين رفتارهاي جنسي براي مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش هاي صحيح جنسي به كودكان -  پرده بكارت و انواع پرده بكارت - مشاوره جنسي و زناشويي تلفني - راه هاي مقابله با بي انگيزگي - مشاوره درمان و ترك خود ارضايي در پسران و دختران - احساس تنهايي و راهكارهاي برطرف كردن احساس تنهايي - آيا جراحي زيبايي نشانه ي بيماري است؟ - هيپنوتيزم چيست؟ - قرص هاي خواب وانواع آن - زود انزالي و روش هاي درمان آن - انواع روابط جنسي - راهكارهايي براي افزايش توان جنسي مردان - علت اصلي طلاق در بين زوج هاي ايراني چيست؟ - آيا طلاق عاطفي درمان دارد؟ چطور همه چيز را از نو بسازيم؟ - بهترين و سريع ترين روش هاي ترك اعتياد - روابط زناشويي در دوران نامزدي و عقد - چرا رابطه‌ي جنسي وابستگي مي‌آورد؟ - روش ترك اعتياد با متادون چگونه است ؟ - دلايل و نشانه هاي خيانت زنان متاهل - معرفي انواع داروهاي ترك اعتياد - انواع قرص هاي ترك اعتياد - چگونه نه بگوييم ؟! - علائم و علت هاي اعتياد به ماري جوانا - نحوه برخورد با بددهني و فحاشي در كودكان - نشانه ها و علائم اعتياد به شيشه چيست؟ - ازدواج موقت خوب است يا بد؟ با چه كساني نبايد ازدواج كرد؟ - وسواس فكري و عملي چيست ؟ - درمان دروغگويي در كودكان - انواع كودك آزاري و علل آن - 


برچسب: آرامش،خانواده،روانشناسي.،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۲:۵۶ توسط:الو مشاوره موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :